Monday, July 16, 2007

Lätta upp tillvaron

Det är tur att jag inte har en video dagbok för då hade det inte blivit mycket vettigt sagt.Jag tycker inte att det händer särskilt mycket på dagarna.
Jag spenderar en hel del tid framför datorn och tycker då gärna om att kolla in Tradera.Trodde aldrig att det skulle hända.Men nu är jag inne och bjuder på en hel del mamma kläder.
Vet inte vad jag har trott men uppenbarligen har magen växt fortare än jag trodde den skulle göra.Hade inte så jätte mycket mamma kläder när jag väntade Eric så nu skulle jag vilja ha lite mer att variera med och då är Tradera ett bra och billigt sätt att hitta kläder på.

Tja vad händer annars?!

Jag var på en slags intervju idag för timanställning på ett äldreboende och demensboende.Kan vara skönt att få komma ut och träffa lite folk och tjäna lite pengar.Förhoppningsvis trivs jag där och kanske kan jobba i höst med.

För trots att det kändes helt rätt med förlossnings och BB avdelningen på sjukhuset i USA så har jag ändå bestämt mig för att jag vill vara hemma i höst och vinter.Vet inte om det är rätt beslut,å jag kommer säkert att ångra mig MÅNGA gånger i höst mörkret.Men inte mycket att göra något åt.Jaja...

I torsdags kom min nya stereo-med skivspelare så nu kan jag spela mina gamla LP skivor igen.Å vad jag har saknat att lyssna på dem.Kanske lättar det upp tillvaron lite grann.
Har väl egentligen världens töntigaste LP skivor (Anna Book,Lena Ph´s första skivor),Solstollarna och en massa mer) men hur det än är så har jag så mycket minnen till dem och skulle aldrig kunna tänka mig att göra mig av med dem.

4 comments:

Anne said...

Vad kul! Ni ska alltså bli en till i familjen. Sorry sen grattishälsning men har helt missat ditt inlägg från 4 juli då du berättade. Jätteroligt och förstås massor med grattisar från mig! Så Eric ska bli storebror, vad spännande!

Tradera är jättebra, jag har gjort många affärer där (då jag bodde i Sverige), hoppas du hittar nåt fint. Ebay är också bra, man kan göra riktiga fynd. Gamla LP-skivor, så du har kvar alla Anna Book, Lena Ph med flera. Jag blir riktigt avundsjuk, jag gjorde mig av med alla mina för x-antal år sen, det hade dock varit riktigt kul ha kvar alla så vårda dina ömt.

Du har säkert tagit rätt beslut då du bestämt dig för att vara i Sverige i höst och vinter och föda i Sverige. Florida finns ju kvar.

Än en gång, grattis till graviditeten!

Cecilia said...

Tack Anne!Jag handlar för fullt på Tradera,jösses vilka fynd man kan göra.Skoj är det.Handlade lite i USA på eBay också men inte så mycket.
Jag försöker att vårda mina LP skivor ömt.Ångrar att jag gjort mig av med några.

Fia said...

Hej,
Så ni blir kvar i Sverige ett tag, eller är det "bara" du och lillkillen som blir kvar?

Hoppas du fortsätter att må bra!
Kram!

JaCal said...

Grattis till tillökningen! Vad roligt! Själv har jag bara fött barn i USA och skulle nog vara helt förvirrad i Sverige... fick lov att lära mig alla "förlossningstermer" på engelska och vet knappt vad det heter på svenska. Det viktigaste är att man känner sig trygg och bra och inte minst vara när familjen är ju guld värt - det saknade jag, även om min mamma kom i ett par veckor direkt efteråt båda förlossningarna.

Kul med en riktig skivspelare... mina skivor ligger på en vind i Stockholm... det vore något att ta fram dem och spela... Kommer ihåg när jag köpte Michael Jackson's Thriller... den vore kul att spela igen...