Wednesday, December 5, 2007

Ja jösses

Tiden går fort fort fort och fullt upp är det dygnet runt.Jag har inte läst en endaste blogg på ett par veckor nu och det känns konstigt.Jga har mycket läsande och kommenterande att ta igen....nån gång.
Familjen utanför magen består fortfarande av tre personer fast inte så länge till hoppas jag.Är nu i mitten av v 38 så när som helst kan det hända något.
Bebben ligger med huvudet nedåt och huvudet är fixerat,vilket känns bra.
Jag har börjat få tid att läsa böcker igen,visserligen är det nattetid men ändå...tyvärr är det inte lika sövande som jag hade hoppats på.Blir mer trött i armarna än i huvudet.
Nu är det så gott som färdigt med allt adventsstök.Fattas gardiner i Erics rum och några ljusstakar men annars är det så mysigt så.Det enda som inte är mysigt är vädret,Fruktansvärt grått och tråkigt så gott som varje dag.Igår var ett undantag,då var det kallt och soligt men idag är det så grått och tråkigt igen.Det gör ju inte att man längtar mindre till Florida precis.....
Idag är det rena sommarvärmen,nästan 10 grader varmt....och det är 5 December.Hum.

7 comments:

Millan said...

Det ar precis samma har! Vadret ar gratt och trakigt och det ar nastan for varmt.. ca 10-13 grader varje dag! Det kanns ju fel faktiskt och valdigt ojuligt!

Cecilia said...

Millan:Det känns verkligen galet fel och man kan undra om det blir nått vitt på marken över huvud taget i vinter.

Desiree said...

Här är det konstig värmebölja och +26 grader idag. Men en sak jag klart uppskattar med alabama är att även då det är kyligt så är det allt som oftast sol och blå himmel. Jag sakar inte det grå och trista väderet från Sverige. Hoppas att bebben bestämmer sig för att titta ut snart. Spännande.

Annika said...

Här är det 8 grader och mulet. Men vad annat finns att vänta.
Förstår att det är tungt nu---oj, oj...
Nu kan ju bebben komma närsomhelst. När bär det tillbaks till Florida igen?

Anne said...

Lycka till med allting nu och den stundande förlossningen!!!!

Pernilla said...

Vilken trevlig blogg jag hittade :)

Kan ju säga att jag kom hem från Florida igår och där var det ca 25 grader och sol. Har varit där i en vecka och det var helt underbart.. så jag förstår om du längtar "hem"

Ser att du väntar bebis.. spännande.

Cecilia said...

Desiree:Om det ändå vore så här i Sverige att även om det är kyligt så skulle det vara sol och blå himmel.Vi har ett högtryck här nu och barrometern är i jätte topp men det är ändå inte mycket till sol här på västkusten tyvärr.

Annika:Någon gång i vår så det närmar sig nu åtminstone.Allt mellan mars-maj.Beror lite på diverse saker.

Anne:Tack tack!

Pernilla:Vad skoj det var ett se ett nytt namn bland uppskattade kommentarer.Lyllos dig som nyligen varit där i värmen.Såg nu att det var 27 grader och sol,det är så man blir sjuk av att läsa det.Nästan lika fint väder som i Falun?!:)