Friday, December 12, 2008

Show and Tell - Drömresa


Å jag hade helt glömt bort att det var fredag.Jag har verkligen tappat veckodags uppfattning.Idag är temat för Show and Tell - Drömresa och det är Mia som står för det.Roligt att få tänka till vad man skulle vilja åka.Just nu skulle jag kunna tänka mig att åka lite varstans och har väl egentligen ingen drömresa.För x antal år sedan vet jag att både Per och jag sa att vi skulle vilja åka till Australien och visst vore det en upplevelse att få åka dit.Precis som Annika skrev så skulle jag också kunna tänka mig att åka till Nya Zeeland.Det verkar vara oerhört vackert där.Nu när jag tänker efter så är väl egentligen en resa till Key West en dröm just nu.För dit längtar vi verkligen.Kanske mest för att känna att nu är det semester några dagar.

Geiranger, som båda bilderna är i från (dock inte tagna av mig), längtar jag också till.Ledsnar nog aldrig på att åka dit trots skrämmande bilresan förra året.Norge ledsnar jag inte på i första taget.Finns så mycket av det lilla landet som jag inte sett än.Skulle gärna se norra Norge.
Något jag gärna skulle åka tillbaka till är det som finns på allra första bilden nämligen Mön's Klint i Danmark.Så vackert det var där.Vi var där för ett par år sedan med mina föräldrar och det var en fin upplevelse.Efter det tyckte jag betydligt mer om Danmark än vad jag gjort innan.



Ber om ursäkt för att jag fortfarande inte lyckats komma ihåg att skriva upp alla som är med på fredagstemat.Men får jag en sekund över idag ska jag se till att göra i ordning det.
Här är för övrigt en grå fredag än så länge.I går var det regn och blåst hela dagen,riktigt svenskt höstväder fast lite varmare kanske.
Ha en trevlig helg!!

16 comments:

Fritt ur hjärtat said...

Ja men se du fick med det jag hade glömt! Mön och norge;-)

Cecilia said...

Simone:Hihi...Ja det var ju tur att vi båda fick med vad den andre glömde.

Mia said...

Åh visst är de Norska fjordarna underbara. Man tappar räkningen på alla fina vattenfall man ser. Ha en bra helg!

Petchie75 said...

Ha ha, nu kom jag på ännu ett ställe jag skulle vilja besöka - Skagen i Danmark!! Möns klint besökte jag för 2 år sedan, härligt men det var kallt och grått. Några veckor sedan läste jag i tidningen att en överhängande del hade rasat ner i havet - otäckt, för där hade vi stått under och tittat upp!
Norge skulle jag också vilja besöka mer, har bara sett Narvik och ett snabb-besök (1 natt) på Lofoten.
Trevlig helg och kram!

Fröken fräken said...

Hej Cecilia! Norge skulle jag vilja resa mera i, har bara varit i Oslo. Men Nordnorge verkar vara jättevackert med alla fjordar. Tror det påminner en hel del om Nya Zeeland där jag var 2004. Det är många som säger att dom liknar varandra. Jag hoppas att du får komma iväg till dina drömresemål. Ha det så bra

Desiree said...

Wow, helt underbara bilder! Jag förstår att du längtar tillbaka dit. Jag har inte varit där men nu blir jag supersugen. Tänk att naturen i skandinavien kan vara så otroligt vacker och spektakulär. Ibland behöver man inte resa allt för långt från sina hemtrakter för att uppleva sådana här exotiska miljöer.Ha en bra helg.

Anne said...

Jag kom också på vad jag vill besöka, som Petra skriver, Skagen i Danmark. Norge vore också coolt se mer av. Hurtigrutten skulle jag gärna åka. Man ska inte glömma vad som finns i sitt eget land och de närliggande områdena, det är lätt man kanske gör det och bara tänker "stora" resmål. Ha en bra helg!

Cecilia said...

Mia:Ja o ja så många vackra vattenfall som det finns.Det här i Geiranger,De syv Söstre,är så fint.Liksom många många andra,men ett av de mest kända.

Julia:Ja det har jag också hört att Norge och Nya Zeeland ska påminna om varandra.Tycker att Nya Zeeland verkar vara väldigt vackert.
Hoppas du får en trevlig helg och inte för illa väder.

Cecilia said...

Petra:Ja det kommer jag ihåg,raset vid Möns klint.Det var efter att vi varit där också.Vi var där sommaren innan det hände.Skagen hhar jag varit vid många gånger och dit vill jag alltid tillbaka till.Där trivs jag.Lofoten dit skulle jag vilja åka!!
Trevlig helg.
Kram!!

Desiree:Ja det exotiska finns närmre än man tror ibland.Finns mkt vackert i Norden.Väl värt att se!!

Anne:Hurtigrutten skulle jag också vilja åka.Det verkar vara så pampigt.Det gick en serie på svensk TV om just Hurtigrutten som var jätte intressant och rolig att se.Jag har spenderat många somrar på Skagen då mina farföräldrar hade sin husvagn där.Det är verkligen sevärt.
Trevlig helg!

Annika said...

Så vackra bilder.
Jag skulle gärna se Norges fjordar!
Måste vara en upplevelse.
Precis, jag skulle också vilja se Skagen!
OCH ja, NZ måste vara bland de vackraste man kan se på denna jord!
Till Key West skulle jag också vilja ta en tur...NAJS!!
KRAM!!

Petchie75 said...

Förresten, kom att tänka på när jag blandade ihop Skagen och Smögen (jag gör det faktiskt fortfarande och måste alltid tänka till innan jag säger det ena eller andra) när jag pratade med min granne och jag dillade något om att köpa en massa öl... Han fattade ingenting eftersom de skulle till Smögen och där finns det väl inte billig dansk öl, ha ha!!
Härligt att du besökt Skagen flera ggr, förhoppningsvis kommer jag dit snart!

Cecilia said...

Annika:Ja Norges fjordar är mäktiga.Det är något du inte får missa bara.Så då tillfälle ges tycker jag ABSOLUT att du ska ta med familjen dit.
Kram!!

Petra:Hihi....Smögen är inte fel det heller fast precis som du skriver lär man inte hitta billig dansk öl där.

anna of sweden said...

Appropå kommentaren hos mig:
Klart att ni måste ha en gran. Köp en på rot så kan Tindra undersöka utan att den välter.
Kram från den rutinerade trebarnsmamman i Philadelphia! :)

Myra said...

Vilka underbara bilder! :)

Men till något annat. Jag skulle vilja ha tag på dig privat, men hittar ingen mail. Har du lust att skicka iväg ett mail till mig!?

( myrasmysterier at hotmail dot com )

Anonymous said...

Varsågod! =) Guuud va fina bilder alltså!

Cecilia said...

Anna:Tack för förslaget.Mycket bra ide´.Litar på en rutinerad trebarnsmamma!!
Kram

Myra:Ja visst är det vackert.Tack för din fråga via mejlet....hihi

Emma:Du fortsätter verkligen att inspirera mig.