Wednesday, December 16, 2009

Tur till stranden

I söndags bestämde vi oss för att ta en tur till stranden.Det är ju dock ett helt företag innan man väl är på plats där och det kanske är därför som vi så sällan åker dit.
Tindra var inte svår att få ner i vattnet utan hon badade så gärna och framförallt med pappa.Eric var lite svårare att få ner bland vågorna och till slut var han aningens röd om kinderna pga värmen.Men efter två timmars tjat så vågade han sig ner,dock sittandes på pappas axlar.
Vi hade säkert kunnat stanna där hela natten för han ville inte upp när han väl kommit i.



Tindra och jag roade oss med att leka i sanden.Leka med spade och bilar var inte det roliga utan det var att lägga sanden över benen.Sen var det stört omöjligt att få av sig all sanden och bilen var en enda stor sandhög.


Det var inte så mycket folk där och inte många som badade.Men däremot var det många som surfade.Många som går där för att bara promenera eller plocka snäckor.Hit åker man inte om man åker till stranden för att "visa upp sig".Det här är mer än familjestrand och det är skönt att komma hit.Det är inte gratis och det är en liten bilresa på ca 3o minuter för oss men det är det värt.
Vi har dock Cocoa Beach stranden som bara ligger 6 minuters bilresa från oss och den är rolig att åka till ibland också om man vill titta på folk och se mer liv och rörelse.Men Playa Linda är ändå den bästa.
Fin väg hit ut och unikt i och med att man ser uppskjutningsramparna för rymdskyttlarna,på nära håll.
I och med att stranden ligger där den gör så är den stängd tre dagar innan och tre dagar efter en uppskjutning i och med säkerheten.



7 comments:

Anna, Fair and True said...

Vad är det för temperatur i vattnet? Trodde inte att det var tillräckligt varmt för bad i Florida i december men där hade jag fel!

Cecilia said...

Garanterat 23-24 grader så det var riktigt skönt.

Anonymous said...

Jo dte är det men inte i californien där kan det vara ca 12 grader i vattneti februari

Suddrik said...

Men hallå! She's back!!
Och jag är inte ETT DUGG AVIS på era strandbilder... :)

Vi har knappt varit utomhus de senaste 2 månaderna, det regnar. Och regnar. Den veckan det inte regnade var det mellan -10 och -13 grader. Party party. Men men, det är fortfarande bättre, och ljusare, än Sverige, så jag känner mig bara bortskämd.

Vad härligt att gräva i sanden... :)

Fritt ur hjärtat said...

Kule att du skriver lite nu och då. Ett tag funderade jag på var i världen ni var...
God jul önskar jag från Uddevalla!

Sofia said...

Gött att se lite strandbilder samt bilden från där ni har er företagslokal, får lite sommarfeelings!! :-) Blir mycket sugen på att åka utomlands!
Hoppas ni har det bra over there :-)
Kram från ett snöigt Hällekis // Sofia B

Cecilia said...

Jenny:Ja tänk va jag kommer igång så sakteliga med att skriva här också :-)
Gräva i sanden är RIKTIGT roligt!!!

Simone:Gott Nytt År!!

Sofia:Ja jag får ju se till att ge er lite sommarkänsla där hemma i snön.Här är det allt annat än sommar nu kan jag säga.Blåser och är allt annat än varmt.Kyligt kyligt.Längtar allt hem till det snöiga landskapet :-)
Hoppas att du trots omständigheterna mår bra.
Kram!!