Wednesday, July 8, 2009

Självlysande nappar och Pampers


Mycket bra ide´ det här med självlysande nappar.Jag bara grabbade till mig några nappar på Walmart,kollade bara så att åldern stämde in på Tindra.

När jag väl sen ska gå och lägga mig så ser jag bara hur det lyser i sängen och jag blir nästan full i skratt för det är inte dåligt vad de lyser.Det var ingen tvekan om var hon hade sin mun.
När hon väl sen spottar ut den så är det inga problem att hitta den igen.För hur ofta ligger man inte och letar efter den stackars nappen?!

Hon har haft de napparna länge nu men har de bara på nätterna för jag vill inte gärna att hon skall tappa bort de.De lyser väldigt bra fortfarande men inte lika starkt som till att börja med.
Vi skulle köpt fler innan vi åkte hem men det var så urplockat på nappar så det bidde inga.
Jag har både hört att de finns och att de inte finns här i Sverige.Vet inte vad som stämmer.
Något roligt hände i förra veckan.Det kom ett handskrivet kuvert och i kuvertet låg 500kr i checkar från Pampers.
Jag hade skickat in kortet på Tindra (här ovan) till en tävling om bästa sommarbilden och i förra veckan så var vi en av vinnarna.Det var riktigt roligt.


7 comments:

Marianne said...

GRATTIS till vinsten! Så superbra, för blöjor är ju dyrt. Antar att det bara är blöjor ni kan handla? Men då sparar ni ju de pengarna och kan handla annat för dem.

Smart med självlysande nappar. Det fanns inte på den tiden jag behövde dem. Fast min son sög förstås på tummen, så det hade inte hjälpt : D

Kram!

Fritt ur hjärtat said...

Kul med en vinst som man inte alls förväntat sig. Bilden är jättefin.
SÖndag åker jag till Bassholmen för att stanna en vecka:-)

Desiree said...

Åh grattis till vinsten, vad kul! Det är ju en helt underbar bild. Roligt när man får en sådan överraskning i postlådan. De där napparna verker vara himmla smarta. Jag har faktiskt aldrig sett dem fast jag har inte heller kollat efter dem. Jag kan tänka mig att barnen också tycker att det är en himmla kul grej med självlysande nappar. Ha det fortsatt skönt.

Cecilia said...

Marianne:Tack.Ja det är bara blöjor vi kan handla men precis som du skriver så sparar vi ju de pengarna till annat.Det är suveränt.
Ja det är riktigt smart med napparna faktiskt.
Kram

Simone:Vi åkte förbi Bassholmen för ett tag sedan och självklart tänkte jag på dig då.Det är så tråkigt för vi har bara husbilen att åka i,men hade vi haft en bil till så hade jag kommit in till Uddevalla som ett skott.

Desiree:Ja det var riktigt roligt att öppna det kuvertet,en riktig överraskning!!

Anonymous said...

Jag kan förstå att ni vann med den bilden,hon är ju jätte söt.Ulrika

Anonymous said...

var kan man beställa nappen?

Självlysande anatomiska nappar med namn. said...

En gudagåva :-)