Tuesday, June 30, 2009

Födelsedagsfirande

Så har jag då gått och blivit ett år äldre,inte känner jag mig som 33.Ibland känner jag mig fortfarande som en tonåring och i nästa andetag kanske som en 20 åring.Känns som att det var igår jag fyllde 30.
Jag tror nog att gårdagen var den varmaste födelsedagen hittills under mina år.Vädret brukar minst sagt variera den 29 juni,och det är ju oerhört sällan som det har varit likadan värme som vi har nu.
Man ska ju inte klaga men ibland är det skönt då det kommer ett ynka litet moln och stannar framför solen någon minut.

Födelsedagen firades i stugan med mina föräldrar.Vi gjorde inget särskilt.Tog en båttur mitt på dagen och det var härligt att komma ut på sjön.Hade säkert kunnat åka mer om det inte varit för en trött liten Eric.Åkte ut till Gullmarn och vände tillbaks lagom tills då vi såg Lysekil.
Senare på kvällen åt vi underbara smörgåstårtor som mamma gjort och ÄNNU senare på kvällen åt vi en jätte god tårta som också snälla mamma gjort.Vi väntade tills Eric också lagt sig för ingen av barnen är vidare förtjust i vare sig jordgbbar eller tårta.

En mycket lugn och trevlig dag var det.

7 comments:

Marianne said...

GRATTIS i efterskott! Då fyller du dagen efter maken min!

Trettiotvå-trettiotre tycker jag var mina bästa åldrar. Orken fanns fortfarande kvar i kroppen som om man var tonåring och man hade blivit lite smartare och erfarnare så man kunde handskas med saker och ting bättre än som tonåring. Du befinner dig i guldåldern, med andra ord!

Moa said...

Hejsan!

Råkade hitta din blogg av en slump... Hittade ingen e-mail, så jag skriver en kommentar och hoppas att du svarar :)

Jo, det är så att jag och en kompis har stora planer på att komma till just Florida nästa år och det skulle vara superschysst om du hade lust att svara på några frågor som jag har...

Så om du har lust, maila gärna mig!

Mvh. Moa

moa_kautto@hotmail.com

Desiree said...

Stort grattis i efterskott! Låter som du fick en alldeles underbar födelsedag med både god mat och en fin båttur. Skönt och underbart att få komma ut på sjön lite speciellt då det är så här varmt. Jag kan tänka mig att det iallafall svalkar lite ute på skön. Ha det fortsatt trevligt i Sverige.

Anna said...

Är det stugan som vi var till en gång? Herregud det var evigheters sen.. :)

Mimmi said...

Grattis du okända !

Och ang fästingar så kan de vara hur många som helst i bland hamnar man i rena kolonier glömmer aldrig då min 1.5 åring somnade i famnen direkt efter middagen och jag skulle göra en fästing koll hitta drygt 20 st på ryggen!!
Och det läskigaste stället jag tagit bort en fästing på var på samma son någon månad gammal då satt det en fästing vid ögat över de nedre ögonfransarna....
Fast nu har vi skaffat vovve så nu får hon alla fästingar i stället.

Testa och ät vitlök!
Ha en bortsatt bra sverigesemester!

Cecilia said...

Marianne:Tack!Ja det är nog ingen dum ålder jag befinner mig i.Guldåldern låter bra :-)

Desiree:Ja det var verkligen en toppen dag!!

Anna:Japp visst är det så!

Mimmi:Nej men usch och fy för så många fästingar.Ja ibland räcker det med att titta på gräsmattan så känns det som att de eländiga krypen hoppar på en.Ibland är de så små så små och ibland är de stora som dasslock :-)
Tack för tipset med vitlöken.

Anonymous said...

Jätte mycket GRATTIS i efterskott!!!! Jag är övertygad om att smörgåstårtan var god och tårtan oxå.Ulrika