Friday, April 13, 2007

Fullt hus

Jag har aldrig varit med om sådan aktivitet som det kommer att vara i det här huset ett tag framöver....kan det bero på att vi bor där vi gör nu tro?!Hmm.
Först och främst så har vi svärfar hos oss sen i februari.Kan ungefär två ord på engelska men trivs bra här ändå.I morgon kommer en amerikansk kompis till oss ner och hälsar på några dagar.Lagom när han kommer hem så kommer ett gäng på 4-5 killar/Karlar,som inte skall bo hos oss men väl hälsa på.Några dagar efter dom åkt hem så kommer min kompis C från svedala och eskorterar hem svärfar början av maj.
Undrar just hur det kommer att kännas den 8 maj när huset är tomt på folk.Då är det lagom att vi skall åka hem/bort till Sverige,om några veckor.
Är väldigt lugnt och skönt så här på kvällen.Jag har precis lagt lille killen och de "stora barnen" är ute och spelar minigolf.Känns skönt att få lite tid ensam också.

9 comments:

Anne-Marie said...

Det låter som om ni kommer att ha fullt upp. Det blir säkert riktigt roligt med alla besök men troligen också skönt sedan att ha huset för er själva.

Anne said...

Oj, full rulle hos er och huset fullt med andra ord. Florida är ju ett sånt ställe som jag kan tänka mig att alla hemifrån vill åka till och komma och hälsa på. Ha en riktigt bra helg!
Minigolf är för övrigt jättekul, en sån bana måste jag söka upp snart och spela en runda.
-Anne

Victoria said...

Oj, jag är impad! Jag gillar min svärfar skartpt, men att ha honom boende hemma hos mig i flera månader skulle nog tänja mina nerver till det yttersta... ;o)
Trevlig helg! /Victoria

Cecilia said...

Anne-Marie:
Jo visst blir det säkert roligt med besök,kanske uppskattar ensamheten mer därefter.

Anne:Här i närheten har vi en rolig bana som är lite annorlunda.Roligt med minigolf håller jag med om.Trevlig helg!

Victoria:Ja alltså jag hade nog inte orkat med så många månader om jag inte hade gått i skolan hela dagarna.Man känner ju att vissa dagar känns det extra jobbigt att inte få vara helt ensamma.Trevlig helg i värmen!

Annika said...

Fullt upp var ordet!
Hoppas att det går bra med alla besök. Med all säkerhet kommer det att kännas rätt skönt för er den 8 maj!
När åker ni hem till Sverige?

Cecilia said...

Annika:
Vi åker hem den 21 maj.Skall bli roligt att få träffa mina föräldrar och kompisar igen.

Desiree said...

Fullt upp med fullt hus. Det är ju kul men jobbigt också. Det kommer nog att kännas både tomt men också väldigt lungt och skönt när alla åkt hem.

mintid said...

Det kan jag tro att det känns märkligt sedan när alla har åkt.
Kul med lite Sverige besök med kan jag tro.

Vad brun o fin sonen är :)

Kram

Cecilia said...

Desiree:Ja idag önskade jag att alla hade åkt hem.Vi sa att det är lättare att ta hand om Eric som bara är 1 år,än de andra två.Phu.
Hoppas du har trevligt med dina föräldrar.

Mintid:Vad roligt med en ny läsare!Det är både för- och nackdelar med besök.Visst är det roligt men ibland blir det bara för mycket.