Tuesday, April 3, 2007

Fundersam och lite gnällig

Det skall ju börjas i tid med att övningsköra.Men han har några år kvar tack och lov.
Det här är taget innan Springbreak började.Tror inte att det är så lite folk på stranden i Cocoa Beach nu.Var där i Söndags kväll och jösses vad folk högt och lågt.

Jag är i funderar banorna,är bra på sånt.Fundera alltså.Kan bli tokig på mig själv.Just nu är jag väl i en svacka känns det som.Är totalt omotiverad till skolan,känner inte alls för det trots att det bara är 3 veckor kvar.Lite jobbigt.Funderar över om jag skall jobba lite i sommar när vi kommer hem.Samtidigt är det gott att bara vara ledig och träffa vänner och föräldrarna.Men jag måste ta ett beslut i dagarna.Usch.Känns som att jag inte vet vad jag vill göra när jag "blir stor".Vad händer i höst/vinter?!Förhoppningsvis vinner jag i Green Card lotteriet så kanske jag bli lite klokare.Vet inte om jag vill läsa mer i höst.Jag känner mig som Matadoren i Tjuren Ferdinand som sliter sitt hår......Hjälp!

Om 3½ vecka kommer min kompis C hit igen.Ser fram emot det.Hon skall eskortera hem min svärfar som inte kan ett ord engelska och som snart varit här i 2 månader.

C och hennes make R var här i februari och det var så roligt att få träffa dom.


3 comments:

Desiree said...

Ser ut som din son verkligen trivs i plastbilen. Känner verkligen igen det där med att inte veta riktigt vad man vill göra när man blir stor. Har själv gått klart en väldigt lång forskarutbildning men vet inte om det är rätt för mig. Jag kan nog inte komma med några bra råd, tyvärr. Jobba inte allt för mycket i sommar, viktigt att vara ledig också. Håller tummarna för att du vinner i Green Card lotteriet. Beachen ser verkligen härlig ut.

Annika said...

Ja, nog ser han ut att gilla bilen, alltid :-) Gulligt! Härligt med beachen!!
Nej, jag tycker inte heller du ska jobba i sommar OM du absolut inte måste. det är viktigt att vara ledig och vila upp sig.
Ja, heja Green Card!!

Cecilia said...

Desiree:Ja han satt där så lugnt och snällt,så han trivdes nog bra där i bilen.Det är skönt att höra att det är fler som inte är säkra på vad man vill göra när man blir stor.
Annika:Nej jag skall försöka och vara ledig,blir kanske bara pytte lite jobb i sommar.