Thursday, May 17, 2007

Vad trött jag blir

Nu har jag varit förkyld och har en hemsk hosta sen över 1 vecka.Snörvlandet kan jag leva med men hostan tar snart kål på mig.Inte hjälper det med flytande medel,vicks och diverse liknande.Finns det någon som har bra tips på hur jag kan lindra hostan något åtminstone?Vi har konstaterat att vi skall sitta och sova nästa natt för då är det inte lika illa.Nu när vi skulle njuta av sista tiden innan vi åker hem till ruskväder så går vi och blir sjuka.Taskig tajming.
Idag slår värmen hårt så fort man går utanför dörren,känns som att gå in i en vägg.

4 comments:

Desiree said...

Trist att du har gått och blivit förkyld. Mitt enda tips är att om de receptfria grejerna inte hjälper så mycket så kan du alltid boka ett läkarbesök. Amrisarna brukar ju springa till läkaren så fort som möjligt och de har säkeret något de kan skriva ut till dig som borde hjälpa ordentligt. Krya på dig.

Victoria said...

Oj oj, krya på dig!!
Kram/Vic

Anne-Marie said...

Jag brukar ta hostmedicin (receptfri) om jag måste. Annars gillar jag mer "alternativa" medel som echinacea, goldenseal, cat's claw osv. Alla hjälper till att höja immunförsvaret. Dricker man mycket vatten kan det också hjälpa hosta. Hoppas att du snart känner dig bättre.

Fia said...

Har du provat att sätta in en luftrenare SAMT en luftfuktare (humidifier) i sovrummet? Vi har alltid en luftrenare påslagen men då jag blir förkyld så får jag alltid en hemsk hosta och då tar jag lite astmamedicin (recept) som innehåller lite cortison som är inflammationshämmande samt sätter in luftfuktaren och sedan halvsitter jag i sängen och det brukar hjälpa väldigt bra.

Det finns luftrörsvidgande receptfri spray att köpa på affären, kolla och se om det hjälper lite.

Krya på dig nu gumman, kram från Georgia.