Wednesday, November 7, 2007

Inte alls avundsjuk

Nej då jag är inte det minsta avundsjuk på Per som sitter i värmen just nu,eller sover rättare sagt.Det som är så skönt här i blåsten och värmen,8grader varmt känns som minusgrader.
Jag känner mig lite som Robert Gustavsson,"Ja ä int bitter". Det är ungefär lika sant som att jag inte är avundsjuk.
Önskar först och främst att vi var på samma plats hela lilla familjen och om vi vore det så skulle det inte vara helt fel att vara i Merritt Island..
Undrar just när första ormen dyker upp.....usch de klarar jag mig utan.

Jaja medan han gottar sig i solen så skall jag till mödravården idag igen och kolla läget.Nu märks det att det är trångt där inne i magen för det är inte alls disco dygnet runt som det var för en vecka sedan.Förstår inte hur det går att röra sig över huvud taget.Tröttare och tröttare blir jag,skulle kunna somna ståendes ibland.Synd att det inte är likadant på nätterna.Nu har jag börjat roa mig med täta toalettbesök igen.Dum som man är så tror jag ju att det skall gå över utan att gå på toa och så ligger man vaken en stund och stirrar ända tills jag konstaterar att återigen är det dags att göra nåt åt det.
Well 6 veckor kvar men jag hoppas att det inte är en dag mer än det.

5 comments:

Anne said...

Vad fort det gått tycker jag som utomstående betraktare, men det kanske inte alls du tycker... Inte sååå långt kvar till ankomst nu.
Tråkigt vara ifrån varann ett tag. Men de där ormarna i Florida förstår jag att du inte saknar, usch och fy.

Annika said...

Ja, nog har det gått snabbt. Min brors fru Lisa är beräknad den 27 dec! Kanske får ni samtidigt?
Jag har tippat på julafton, ha, ha!!!

Millan said...

ja jag tycker ocksa att tiden har gatt himla fort sedan du berattade har att du skulle ha barn igen. Men visst ar det sa att tiden gar valdigt mycket fortare nar man star utanfor. Jag kommer ihag att jag tyckte att de forsta 20 veckorna seeeeeegade sig forbi och plostligen var det som om nagon snabbspolade fram till vecka 40 och da plostligen stannade tiden helt och de tva veckorna pa overtid var de segaste jag varit med om!
Jag forstar att du inte alls ar avundsjuk pa maken som ar i solen och varmen ;-)

Desiree said...

Hoppas de sista veckorna inte blir allt för sega. Hur ser planerna ut framöver, när tror du att du och barnen kommer att återvända till Florida?

Cecilia said...

Anne:Tiden har gått jätte fort faktiskt.Känns som att det var igår jag stod i badrummet i USA och provade test efter test för att kolla så det var sant.

Annika:Nej då hoppas jag att både Lisa och jag är hemma från sjukhuset på julafton för där vill jag inte fira.

Millan:Nu så här i efterhand tycker jag att de 20 första veckorna gick ganska fort ändå.Eller kanske inte de första 13 då man kände sig extra orolig.Så du "roade" dig också i 2 veckor över tiden.Ja det vill jag inte vara med om den här gången helst.

Desiree:Hela familjen drar över igen i mars-april och det ser vi verkligen fram emot.