Monday, November 5, 2007

Reklam



Jag anser mig inte vara så lätt påverkad av reklam.Jag ändrar inte tvättmedels inköp pga reklam på TV.Jag köper ändå det jag tror på.Fast frågan är hur mycket påverkad jag ändå är,jag tänker kanske inte på det.
Jag kom att tänka på det här med reklam när jag har sett på Vi på Saltkråkan,Barnen i Bullerbyn och Lotta på Bråkmakargatan.
Jösses vad reklam det är i de filmerna.Det är ju inte så där diskret direkt utan det är verkligen svårt att INTE missa det.Har aldrig tänkt på att reklam var minst lika tydlig för x antal år sedan,men det var den ju.Fast det går ju ändå inte att jämföra med hur det är idag.

Såg en liten snutt av filmen Dykaren i helgen med anledning av en intervju med Izabella Scorupco.Då syntes en JÄTTE skylt med reklam för ett telefonföretag (har redan glömt vilket),men pga den skylten så skulle man lika gärna kunnat tro att filmen var från -80 tal och inte 2000 talet.
Eric är av någon anledning lugn och väldigt intresserad så fort som reklam kommer upp på TV och jag tycker att Sony Ericsson får en fin reklam för sin telefon på kortet.


1 comment:

Millan said...

Ja 'smygreklam' ar alltid lika komiskt tycker jag! Bondfilmerna ar ju helt otroliga med alla bilmarken och telefoner och andra 'gadgets' som annonserar i filmerna.