Saturday, February 16, 2008

Hem ljuva hem

Bilden är tagen tidig vår 2007 då poolen fortfarande var kristallklar.Sedan var det ett evigt kämpande att försöka hålla den så fin.Men den blev lite grumligare och inte alls lika fin.Men tack vare en svensk vän som ser till huset åt oss fick vi poolen lika fin igen och förhoppningsvis ser den lika fin ut när vi kommer tillbaks om några månader.
Den här fina blomman växer vid pool pumpen.Jag har tyvärr dålig koll på växter så jag har igen aning om vad den heter.Vad jag dock vet är att vi har eller hade gott om olika hibiskus i trädgården.Men en del av dem har vi tagit bort för att försöka få bort mängden ormar som vi har haft pga alla växter.Hibiskusarna är väldigt fina i alla dess olika färger.
Längtar efter att sitta här nere vid vår brygga och kolla ut över vattnet och se när Sjökorna kommer in och leker.Det är en lisa för själen.

9 comments:

Desiree said...

Ja vad kul att ni kommer tillbaka till Florida om några månader! Poolen ser verkligen inbjudande ut.

Anne said...

Vad fint hus och område ni har i Florida, det ser helt ljuvligt ut. Blomman vid poolen såg speciell ut, att växa sådär vid pumpen. Nästa gång hela familjen är där är ni inte tre utan fyra!

Millan said...

Ah vilka harliga bilder! Forstar att ni langtar dit! Nar bar det av ditat igen??

Cecilia said...

Desiree:Ja den är väldigt inbjudande!!

Anne:Tack!Ja vi kan väl inte klaga på läget precis och området är bra.Lugnt och bra grannar.Huset är helt okej men det har några år på nacken så det skadar inte med renovering.
Ser fram emot att komma tillbaks som en större familj.

Millan:Ja egentligen måste vi åka innan den 12 april för då går Pers re-entry permit ut.Men annars får vi lösa det på annat sätt.

aurorabuddha said...

Impatience heter dom dar blommorna. Tror jag i alla fall.

Fa se nu, jag tror inte att jag vet varfor ni ar hemma i Sverige? Jag tror att jag far ta och lasa runt lite pa din blogg!

KARLAVAGNEN said...

Ser ut som någon Flitig Lisa tycker jag... Blomman vid pumpen.

Cecilia said...

Aurora:Nej det är knappast så jag vet varför vi är i Sverige,å det är ingen tvekan om att vi ångrar att vi åkte hem när vi gjorde och sen dessutom inte åkte tillbaks efter förra sommaren.

Karlavagnen:Så det kanske är en Flitig Lisa.Skall bli skoj att se hur mkt den har växt...om den ens lever.

Annika said...

Vad fint, Cecilia!!
Kan förstå att du saknar. Ni verkar bo JÄTTEFINT!!
Flitiga Lisa heter blomman, impatiance på engelska. jag har den också, så tacksam blomma!!

Cecilia said...

Annika:Tack så mycket!Hoppas att flitiga lisan har klarat sig och inte försvunnit lika fort som den kom från ingenstans.För den liksom bara kom från ingenstans.