Wednesday, February 20, 2008

Annorlunda husdjur

Lille Eric har en del böcker med djurläten och häromdagen när jag hörde ett får bräka så kom jag osökt att tänka på annorlunda husdjur.
Ett litet tag efter att vi köpt huset i USA så tyckte jag att jag hörde får som bräkte och även en tupp som gal.Men jag antog att jag hörde väldigt fel.
Efter att inte ha tänkt på det ett tag så frågade jag Per om han också hört det men han var övertygad om att det var Erics bok som lät.Det är bara det att han har ingen tupp som gal.
Men efter en tur i vårt grannskap så fick vi svar på våra funderingar.Visst fanns där levande annorlunda husdjur,på två ställen t o m.I ett garage gick det fullt med hönor.
Jag bara funderar på vad grannarna tycker om detta.Uppenbarligen är de okej med det annars hade väl inte djuren varit där.
Jag skulle nog bli tokig om vi bodde så nära att det hördes väldigt väl.Undrar just om det är vanligt att det är så här i USA?!

3 comments:

Desiree said...

jag har tyvärr ingen aning om det är vanligt eller ovanligt men i vårt område finns inga hönor eller får bara katter och hundar.

Annika said...

Vet inte heller, men jag har aldrig hört om ngt sådant...
Skulle inte heller vilja ha en massa hönor i huset bredvid :-)

Cecilia said...

Nä jag tor ju inte att det är vanligt.Har då aldrig hört om det förut.Ändå är det inget dåligt bostadsområde,utan väldig ordning och så.