Friday, February 8, 2008

I form

Så var det dags att ta itu med formen nu när magen är tom.Frågan är bara hur det skall gå till.Är väldigt tacksam mot mig själv att jag inte gjorde som många andra gravida gör nämligen verkligen äter för två och äter så fel det bara går.Jag gick upp normalt i vikt under graviditeten och fick höra in i det sista av min barnmorska att jag såg inte gravid ut om man då inte såg mig framifrån så klart.
Nu återstår en liten mage som jag gärna vill ha bort på något sätt.Men hur?
Maken har en roddmaskin som jag funderar på att ge mig på.Känns lite roligare än min motions cykel.Jag är inte den personen som gärna tränar med andra människor så det är ganska uteslutet att gå på gym,åtminstone i dagsläget.
Med tanke på att jag ammar så skall jag inte banta men det är ju inte samma sak som att träna och äta rätt.
Det hela handlar ju om självdisciplin också och det vet man ju hur det kan vara med den saken.Men ibland kan jag överraska mig själv.
Hade vi varit hemma i huset i värmen nu så hade jag slängt mig i poolen och simmat mina längder varje dag.Gud så underbart.Men det får bli min träning om några månader istället.
Funderar på att starta någon form av träningsblogg fast det kanske är lite överambitiöst,kanske lika gärna kan skriva på den här bloggen då jag är duktig.
Kanske skall ta ett roddtag eller två,redan ikväll?!

3 comments:

Desiree said...

Jag har hittat en bra träningsblogg som jag kan tipsa dig om.Kolla in denna:

http://www.fitnessformammor.blogspot.com/

Millan said...

Vad skont att du inte gick upp sa mycket i vikt och bara har lite att ta tag i nu. Jag gick upp enormt med vikt med Nils! Och jag har fortfarande en hel del kvar att ga ner... Jag ar inte en naturligt smal manniska och maste verkligen halla igen for att inte ga upp i vikt. Nasta gang (om vi blir gravida igen i framtiden) kommer jag definitivt forsoka halla mig pa en normal viktuppgang!!
Jag laser garna om vad du planerar att trana osv har pa bloggen!

Cecilia said...

Desiree:Tack så mycket för tipset.Skall genast gå in och kolla.

Millan:Jag måste också hålla igen för att inte gå upp i vikt.Hade normalvikt ända tills -96 då vi åkte till USA och stannade där ½år,då rusade vikten i höjden och sen dess har det varit upp och ner hela tiden.Men det är bara att bita i det sura äpplet.