Sunday, March 16, 2008

Vill inte!!

Tiden springer iväg ruskigt fort och jag har ingen aning om vad det är för datum ens.Är helt snurrigt dessa dagar och blev inte mindre snurrigt efter att vi bokat tid på ambassaden för visum intervju för mig och barnen.
Usch och fy,jag vill inte dit.Känns som att jag skall dit och bevisa att jag inte är skurk som skall till USA och stanna där olagligt.
Jag är en nervös själ dessa dagar.Var minst lika nervös när vi skulle dit för student visumet men nu i efterhand känns det som att jag kunde egentligen varit lugnare den gången.
Det fanns ett visum som hette V visum och var för sådana som mig och barnen.Men det togs bort för bara några år sedan,mycket dumt gjort...nästan så att jag vill skriva till herr president Bush och fråga vad det skulle vara bra för.
Många familjer blir splittrade p g a det.
Det är SÅÅÅ lätt att vara efterklok och säga att vi skulle ha gift oss innan Per fick sitt green card men men nu blev det inte så.
Jag vet ju att det blir kväll på Onsdag med och då vet vi ju hur det blir.Men fram tills dess vill jag inte vara med.
Tack vare det Anne skrev så fick jag en kick häromdagen.Blev glad över att läsa att de fått ett mycket efterlängtat O-visum.
Men nu känns det bara TUNGT och har svårt att komma på andra tankar.

6 comments:

Petchie75 said...

Cecilia, jag håller tummarna för dig - hoppas att visum-féen ;-) kommer till er också! Visst är det hemskt nervöst när man ska till amerikanska ambassaden, man blir ju tom behandlad som ngnslags potentiell terriorist - och köa utanför byggnanden i kyla och oväder.

Desiree said...

Jag ska också hålla tummarna för dig och förhoppningsvis går det bra på onsdag.

Anne said...

Onsdag idag.... I skrivande stund har du nog besöket avklarat nu, jag hoppas innerligt att det gick bra! Har hållit tummarna!!!!

Millan said...

Hur gick det i veckan? Jag ar ju inte alls insatt i det har med Visum men har forstatt att det ar valdigt krangligt!! Jag haller tummarna for att det gick bra!

Cecilia said...

Tack för alla tummar!!

Annika said...

Cecilia!! Hur har det gått??? BARA bra hoppas jag!!!