Tuesday, July 8, 2008

Utmaning

Utmaning
Jag har blivit utmanad av Desiree och jag ska härmed svara på utmaningen!

Regler:
-Posta reglerna först.
- Svara på alla frågor.
- Skicka vidare utmaningen till 6 andra bloggare.
- När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!


Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag:
1. Göra vad som faller barnen in att göra.
2. Börja måla huset.
3. Handla.
4. Tvätta.
5. Skriva e mejl.


Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då hade jag min bostad och jobb i Eidfjord,Norge.Började jobba där -97 och slutade i augusti -98.Därefter så flyttade vi till svenska västkusten och Orust och jag började läsa på Komvux i Uddevalla och på Högskolan i Trollhättan/Uddevalla.


Ställen du bott på?
Jag är född i Hällekis i Västergötland (skaraborg).Därefter har jag bott på Orust i omgångar,Uddevalla,Eidfjord,Göteborg,Ljungskile,Hällekis igen,Lidköping (2 gånger),Titusville (USA)...har jag glömt nån plats tro?!Känns som att jag har flackat omkring en HEL DEL. Jo vi bodde ju i Källby några år också i vårt lilla torp.



Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Betala av alla eländiga lån
2. Ge pengar till mina föräldrar b la och hjälpa andra nära och kära
3. B la donera pengar till cancerforskningen
4. Säga upp mig från jobbet
5. Kommer-inte-på-något-mer

Personer du vill veta mer om:
Precis som min utmanare Desiree så skulle jag gärna vilja veta vilka det är som är inne på bloggen och som aldrig ger sig till känna,vore roligt att få en kommentar från de.
Varför ni har hamnat på min sida osv.

Jag väljer att inte skicka vidare denna utmaningen till någon,dels för att jag inte läser så jätte många bloggar och de jag läser har troligtvis redan blivit utmanade att svara på detta plus att flera är på semester.
Men den som vill bli utmanad får självklart svara.

14 comments:

Desiree said...

Kul att du antog utmaningen och att få läsa dina svar. Du verkar ha flyttat runt en hel del i Sverige och nu bor du i USA igen. Visst är man nyfiken på alla dem som läser ens blogg. Ha en bra dag.

Anne said...

Så du har bott i Norge, det visste jag inte. Intressant. Titusville, var ligger det förresten? Så husmålning är på gång hos er, spännande! Är det dock inte väldigt varmt vara utomhus och måla just nu?

Cecilia said...

Desiree:Onekligen har vi flyttat omkring en hel del men nu har vi nog hittat vårt hem...åtminstone för ett tag.

Anne:Ni är säkert ute o åker i er fina nya Saab kan jag tänka mig...Jo visst,jag jobbade i Norge under ett år.Titusville (åtminstone det jag menar) ligger ca 20 minuters bilresa från oss.Men det finns ett Titusville till i USA i PA.Jo det är VÄLDIGT varmt att vara utomhus o måla...men vad gör man inte för att hinna få det fint innan föräldrara kommer.HIhi.

zanza67 said...

Håller med om att det är spännande med de somramlar in på bloggen o skulle oxå vilja veta lite mera...

Hoppas ni har det bra där borta i det stora landet och hälsa allihopa...:)

Anonymous said...

vilka det är som är inne på bloggen och som aldrig ger sig till känna,
Ok, jag heter Viktoria och bor nu i england, hittade din blog genom "a swedish alien" vi skulle ha flyttat till LA men det blev ej av.Kommer i från Orust, flyttade sedan till Uddevalla när jag var 17. Kom till England som au pair och blev kvar. Längtar hem till salt lakris och Gullmaren varje dag. Men som tur är så och jag och barnen hem om 1 vecka. Trevlig Semester! Vickan

Cecilia said...

Zanza:Ja visst vill man veta mer.De hälsar tillbaka...Tindra undrar vem den mystiska Zanza är.

Vickan:Vad skoj att du skrev!!Så en fd Orustbo,varifrån då?
Ja lakrits är vi nog många som saknar,har lyckats hitta lite tysk lakrits.Hoppas ni får bra väder under sverige vistelsen.

Anonymous said...

Morgon, flyttade till Vindön när jag var 2, gick hela min skolgång i Henån. Gick ut 1987. Och du var bodde du? Vickan

Cecilia said...

Vickan:Jag har bott ute på Ängön.Första sommaren på många år som jag inte är det och jag både saknar det och saknar det inte.Det är ett sommarstugeområde så det är på gott och ont,skönt när folket åker men ändå lite öde.

Elina said...

Skoj läsning! :) Hur kommer det sig att du bor i Florida? Jag har själv precis kommit hit från Sverige. Vi bor i Tampa.

Kram
Elina

Anonymous said...

Hej!
Förstår att du är nyfiken!
Heter Anna är gift och har två barn och bor i Sydney sedan två år tillbaka och stortrivs!

Har nog hittat hit via Anne tror jag.

Tack vare dig så har jag hyrt filmen som du rekomenderade i inlägget under.
Ska ses ikväll, min man är bortrest och jag ska krypa ner i soffan med lite näsdukar!

Mvh Anna

Anonymous said...

hej, hur kommer det sig att du flyttade till usa? är det inte svårt att få jobb och uppehållstillstånd? själv är jag för ung för att flytta, men hoppas på en snarframtid. jag älskar californien och skulle gärna bo någonstans runt los angles, men där måste vara fruktansvärt dyrt att bo? skulle bli tacksam om du la en kommentar tillbaks. :)

Cecilia said...

Elina:Vad roligt att höra från dig här på bloggen.Kul med nån som inte bor så långt bort.Efter mkt pendlande hit så bestämde vi oss för 2 år sen att köpa hus här.Både maken och jag har varit i Florida många gånger och vi trivs väldigt bra här och därför så gjorde det beslutet lite enklare.

Anna:Åh hoppas att du gillade filmen!!Vad kul med en läsare från Sydney.

Amanda:Min man har green card, fast å andra sidan har det inte hjälpt mig och barnen vidare mycket.Jag har varit här på diverse olika visum men nu har vi FÖRHOPPNINGSVIS hittat en lösning för oss så vi kan stanna ett BRAAAA tag.Annars är det ju inte lätt att vara här.Jag har tyvärr ingen aning om vad det kostar att på i Los Angeles eller över huvud taget i den delen.
Min Per blev erbjuden ett jobb här för ett par år sedan och därför bestämde vi oss för att flytta hit.

Petchie75 said...

Jättekul att läsa lite mer om dig och din historia och önskemål inför framtiden. Jag har inte haft tid att läsa din blogg på ett tag nu pga sommarlov i Sverige och "svärfamiljsbesök" i PR, men lovar att läsa lite oftare nu!
Kram från PR!

Anonymous said...

Vad lustigt. Råkade hitta din sida genom att söka på Utmaning på Google. Och så råkar du ha bott i Uddevalla där jag bor, världen är verkligen liten ibland!