Tuesday, July 1, 2008

Snurre sprätt

Jag har bloggtorka tror jag.Vet inte riktigt vad jag skall skriva om men när jag väl kommer på något så blir det ändå inte bra.
Känner mig som Snurre Sprätt här hemma.Jag irrar runt och vet inte riktigt vad jag skall göra mellan matningar och blöjbyten.Finns så mycket som skall göras men det är så svårt att få fart.Lagom då man får fart så kommer eftermiddags/kvälls vädret och så blir det inget av att göra ändå.
Det är mycket som ska målas,hela huset ska vi måla i en annan färg.Rum skall målas,uterummet behöver målas färdigt osv osv.
Kanske är det så att det är för mycket som skall göras som gör att jag känner så här.Jag vet att när jag väl får fart så går det bra,men innan det......
Suck suck.

3 comments:

Desiree said...

Lite bloggtorka är nog något som händer oss alla. Det lossnar nog ska du se. Kul att ni har lite planer på att måla om i vissa rum. Vad är det för färger på väggen nu och vilka färger har du tänkt måla om till? Du har ju två små barn att ta hand om så det är ju ett jobb på heltid i sig. Jag tycker inte att du ska känna någon prestationsångest över att dagarna bara går för du gör ju säkerligen massor iallfall som du inte tänker på.

Millan said...

Jag tror att det ar sa faktiskt att om det finns for mycket att gora sa ar det svart att ta tag i det! Jag ar precis likadan! Hoppas du kan ruska av dig bloggtorkan dock. Men det ar ju lite sa att det dar suget att skriva kommer och gar...

Cecilia said...

Desiree:Alla rum har haft vita väggar men vi har målat om så gott som alla och nu återstår ett som ska bli en brun färg.Sen skall huset målas om från den rosa/lila färg vi har nu.Får se vad det blir,vi har våra planer.Jo det är ju fullt upp med två barn,särskilt då som en av dom är i trots åldern också.

Millan:Ja visst är det så att det får nog inte finnas för mycket.Vi har redan slitit på ett hus i Sverige som vi sålde för två år sedan.Ja du vet ju hur det är att ha att göra med renovering av hus...