Tuesday, March 27, 2007

Lättpåverkad


Vaknade vid 5 i morse av att någon bredvid mig bökade runt i sängen och tänkte genast att nä jag vill sova mer,inte vakna så här tidigt.Nästa gång jag vaknade så var det fyra timmar senare.Var första gången sen när vet jag inte,som jag sovit så länge och även lille killen.Solen sken och det såg ut att bli en fin dag.

Men så kom diset och det bestämde sig för att hänga i hela dagen tills ikväll.Då helt plötsligt en stund innan solen skulle gå ner så försvann eländet.Jag var så pigg och glad i morse och hade hur mkt ork som helst men så fort solen försvann så försvann min ork och lust.Tänk att vara så lättpåverkad av att solen inte är där,t o m här där solen ändå visar sig betydligt oftare än vi är vana vid.

6 comments:

Annika said...

Vilken gullig bild!
Jo, visst påverkas man av vädret. Mer än man tror...

Cecilia said...

Annika:
Tack!Ja,tänk hur man fungerar egentligen.

Anne-Marie said...

Har hittat hit via andra bloggar jag läser. Roligt med ytterligare en utlandssvensk som bloggar. Visst är det så att vädret påverkar. Igår var det mulet här hela dagen och jag kände mig inte alls särskilt uppåt. Idag har solen skinit, även om det varit kyligt, och med en gång känns saker och ting lättare.

Cecilia said...

Anne-Marie:
Välkommen hit.Vad roligt med nytt besök.

Desiree said...

Hej Cecilia,

Kul med en ny USA bloggare. Fin sida du har skapat. Vilken söt liten kille du har. Jag lägger till din sida på mina övriga favoritbloggar.

Cecilia said...

Desiree:
Välkommen hit.Tack,ja han är ett riktigt charmtroll!Skall lägga till din blogg bland mina andra favoriter!