Sunday, October 28, 2007

Höst

Nu känns det onekligen som höst när jag tittar ut genom fönstret.Det är en genom grå himmel,regnet öser ner och det blåser.Jag tycker allt att det är mysigt med sådana här dagar men då vill det till att man själv inte känner sig genom dassig rent ut sagt....
Inatt var det ju dags att ändra klockan igen,men inte hjälpte det.E som brukar vakna runt 7.30 vaknade nu ännu tidigare efter dålig sömn i natt igen.
Problemet med mig är att när jag väl vaknar mitt i natten så börjar jag att TÄNKA och det är ju det värsta man kan göra.
Jag ligger där och oroar mig för diverse saker och tänker på allt som skall göras,och det är väl ett under egentligen att jag inte somnar av ren utmattning i hjärnan.
Idag har jag lite tid för mig själv.P och E är iväg ett par timmar och det känns skönt att få lite tid ensam för det händer inte så ofta.
Om 1 vecka åker P till USA för att fixa lite med diverse grejer.Huset står kvar det vet vi och bilarna i garaget med.Känns skönt att vi har någon att lita på som kollar till det.
P brukar inte åka med resväska....han packar i min.Men den här gången ska han ta med sig lite saker över.En massa tavlor som bara står här och som jag absolut vill ha upp på väggarna där för att göra det mer hemtrevligt.Jag skall nog se till att fylla väskan åt honom med saker som jag vill ha där.Lika bra att ta med lite i taget.
E och jag beger oss upp till mina föräldrar några dagar efter att P har åkt.Jag har mer eller mindre fått stränga order om att jag inte skall vara ensam.
Känns lite jobbigt att vara där i nästan två veckor,men samtidigt är det skönt att få lite hjälp med E nu när det börjar dra ihop sig och jag inte längre har all ork i världen.

8 comments:

Desiree said...

Håller med dig om att det är bra att ta lite saker i taget. Nog borde han kunna få med sig två väskor med lite smått och gott som du vill ha därborta. Att börja tänka när man ska sova är farligt för då går det absolut inte att sova. Det bästa är att se till att man inte kan tänka för mycket. Jag brukar ta upp en bok och läsa lite för då håller man hjärnan upptagen med boken istället för att älta och hetsa sig själv med alla möjliga saker.

Cecilia said...

Desiree:Ja jag skall se vad jag kan lura med honom.En hel del kan det bli.Ja en bok är det det bästa för oftast hinner man inte mer än att plocka upp den innan man somnar.Inatt var vi två som var vakna så då kunde vi ligga och prata åtminstone.

Millan said...

Vad bra att P kan aka over och ta med sig lite saker till USA samtidigt!! Det ar ratt viktigt att ta med lite saker hemifran for att gora sig mer hemmastadd i det nya landet tror jag! Hur lange tror du att ni kommer bo i USA sedan, da ni flyttat over igen menar jag?

Jag vet sa val vad du menar med att tanka for mycket pa natterna. jag sover oftast ratt sa bra, om man borser fran de ganger pa natten da vi vaknar pga Nils och letar nappar och annat. Men det ar inte sa ofta jag ligger och stirrar i taken pa natterna nu for tiden. Jag brukar i sa fall gora som Desiree och lasa lite sa att hjarnan far nagot annat att gora an att funder pa saker som man anda inte kan gora nagot at dar mitt i natten!

Cecilia said...

Millan:Ja det är viktigt att ha med sig saker för att göra sig hemmastadd i nya landet.Jag saknade så mycket av våra grejer när vi var där.Samtidigt som man vill köpa nytt så vill man ju gärna ha med sig sina gamla svenska saker.
Tanken är väl att när vi väl kommit över till USA igen så ska vi bo där,sen är det ju ingen som vet för hur länge.Men med tanke på att vårt hem är där så blir vi där.

Millan said...

vad spannande det maste kannas att ha ett liv i USA att se fram emot sedan :-). Trivs du dar? Hur kom det sig att ni flyttade dit fran borjan *nyfiken som du marker* :-)

Cecilia said...

Millan:Ja men är man inte nyfiken får man ju inget veta,så det är helt OK att vara frågvis.Jag trivs väldigt bra i USA och har alltid gjort ända sen första sekunden.Per har haft ett innestående jobberbjudande i ett par år och slutligen bestämde vi oss för att han skulle tacka ja till det.Det var att arbeta med huslån på en bank.Men tyvärr då så vände ju marknaden i USA i samma veva så det blev inget av det hela när vi väl var där.Men nu är han erbjuden jobb som mäklare istället så det blev t o m bättre än väntat.

Millan said...

Vad harligt att det gar at ratt hall. Det ska bli spannande att folj er nar ni flyttar sedan!!

zanza67 said...

Bra att du får vara lite för dig själv..Väntar på att få umgås ensam med P o E som bara killar kan göra...:)