Wednesday, January 13, 2010

Återgå till det normala

Äntligen börjar temperaturen återgå till det mer normala även om det fortfarande är kyligt på nätterna men så lär det FÖRHOPPNINGSVIS bara vara någon natt till.Per hade fått skrapa rutorna på bilen igen i morses men nu borde det vara slut på det.


Medan resten av familjen springer omkring i kortbyxor så har jag fortfarande långbyxor på mig och även en tjock tröja för jag är riktigt frusen.
Kylan gör sig påmind på fler sätt.Håret är elektriskt och läpparna är torra som fnöske.
De stackars ödlorna i trädgården är verkligen stelfrusna.Per hittade en som låg upp och ner och det räckte nog med att han tittade på den så trillade den på sidan stackarn.
Det känns som en ganska död trädgård för tillfället.Löven som ligger på marken,bara nån enstaka knopp i hibiskus häcken,inga ödlor som springer runt,poolen går inte att använda.Men å andra sidan är det knoppar i åtminstone ett av våra träd så där lär det snart vara mer löv igen.


Något positivt förutom att värmen är på väg är att vi har hittat en ny sekreterare och med henne kan det förhoppningsvi bli BRA.Vi har även en annan fundering men vi får se hur det blir med det.Den funderingen hade nog varit den absolut bästa lösningen för oss.Det lär vi veta inom några dagar förhoppningsvis.
Hur som helst så ska jag börja visa L i morgon vad jag håller på med och se om jag kan lyckas med att inte skrämma bort henne.
Jag vet vad jag tänkte när jag första gången skulle göra det jag gör idag och då trodde jag att jag aldrig skulle klara av det utan allt var en enda röra.
Men det är bara att knipa alla tummar och tår för att det ska gå bra.

2 comments:

mammigranten said...

Låter spännande med en fundering!
Hoppas att allt löser sig till det bästa för er!
Här längtar vi också efter värmen, men den kommer väl så småningom, det gör den ju alltid!
Kram

cia och roger said...

jag håller tummarna!! Kram