Tuesday, January 19, 2010

Så var det dags igen så småningom

När jag kom igång med att blogga igen så tänkte jag att det skulle blivit betydligt mer skrivet än vad det blivit.Men det bidde inte riktigt så nej.

Jag har inte energin på min sida på kvällen efter att barnen somnat för det är någon som stjäl den energin som jag har.Det energiknippet lär,om allt går som det skall,komma ut i slutet av juli/början av augusti :-).Längtar först och främst till att få bekräftat det lilla livet där inne i magen och känna de första rörelserna.
Så när jag har planerat att skriva så har jag oftast istället somnat gott i soffan,innan klockan ens har slagit 21.

Nu känns tillvaron lite bättre.Vi har bokat om våra biljetter och åker hem 1 1/2 månad innan vi skulle åka egentligen och det känns skönt.Vi har hittat en ny sekreterare som verkar vara toppen bra och det känns suveränt.Hon har varit här hemma ett par gånger och jag försöker lära henne det jobbet jag gör.Bla bla bla känns det som ibland när jag pratar och jag är rent förvånad över att hon förstår vad jag säger.Men uppenbarligen är det inte någon konstig svengelska som kommer ur munnen för hon förstår vad jag säger och har lärt sig mycket på bara en vecka eller några dagar rättare sagt.

Nu ser vi fram emot att få komma hem och vad vi ser mest fram emot är besöket vi får på Torsdag :-) då mina föräldrar kommer.
Skall bli så roligt och det ska bli kul att se och höra barnens reaktion när vi är på flygplatsen.Eric kommer säkert att gråta ihjäl sig för att vi inte ska åka flygplan för han vill VERKLIGEN åka.Men förhoppningsvis kan mormor & morfar få honom på andra tankar.

8 comments:

Anna, Fair and True said...

Grattis till den kommande tillökningen!

Anonymous said...

Jag är säker på att det blir glädjetårar när Erik ser vem som kommer med planet.Då glömmer han allt annat :):).Hoppas ni får härliga veckor med värme och sol./up

Cecilia said...

Anna: Tack så mycket!

Ulrika:Ja de har förmodligen mycket att berätta för mormor och morfar när de kommer så det blir nog bra.Det ser ut som att de kommer med den ordentliga värmen i morgon.Låter skönt.

Suddrik said...
This comment has been removed by the author.
Suddrik said...

Skriv när du vill... kanske några ord när du har lust. Eller strunta i det ett tag. Det är roligt ibland, intresset kommer och går. Men press på sig själv gör att det är tråkigt, punkt!

Förresten är jag avis på dig, jag vill också ha en liten bäbis... (helst 2 gånger till)

Anna said...

Vad kul!!! Grattis!! :)
Hoppas du får må bra i övrigt, förutom tröttheten!

Kramen

A home far away said...

Grattis till graviditeten! Jag är själv i V. 30 (en liten sladdis) och vi längtar så efter att få träffa honom:)

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Madelens Blogg said...

Grattis till graviditen..fin blogg