Thursday, January 7, 2010

Snö i Florida

Jag kollade som hastigast lokala nyheterna förut och där stod det att det var risk för SNÖ på lördag morgon.Jag visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta.Snö i Florida?!
Jo det kan ju hända men de tillfällena duggar då inte tätt.
Det är så kallt här även fast det idag har varit ganska okej på dagen då solen var framme även om det nu inte var några jätte fantastiska höga plusgrader.
Det var väl ungefär som en svensk fin vårdag....kanske.

Husen här är väl inte precis byggda för nån värme,åtminstone inte de äldre husen så som vi bor i.Men vi kör ner våra storm shutters varje kväll för att åtminstone försöka hålla kylan ute.Lite nytta gör det nog allt.
Vår AC ger ju oss värme men nog hade den kunnat vara lite mer effektiv.

Vissa skolor här har svårt att klara av kylan läste jag.Konstigt att de inte byggde så att de skulle kunna klara av det.Det är ju inte som att det aldrig har varit kallt.
Det sägs att Florida har 5 dagar vinter men det stämmer då rakt inte varken den här vintern eller inte förra vintern.

För övrigt i livet så tragglar vi vidare med företaget.Det visar sig att vår bokföring är en enda röra eller hur man nu kan kalla det.Vår sekreterare har gett många av våra medlemmar krediter och därför är det en enda röra med vilka fakturor som är betalda eller ej.

3 comments:

mammigranten said...

Jag tror inte ens att vårt hus är byggt för direkt mycket kyla, fryser som attan och sover med heltäckande pyjamas, strumpor och extra filt. Men iof jag fryser typ jämt.

Men vi längtar efter lite mer snö och snowraceråkande...

Kram

Suddrik said...

Men... blev det någon snö? Någon flinga eller så?

Cecilia said...

Malin:Ja när det ändå är vinter då är det inte utan att man saknar mer snö eller snö över huvud taget och kunna busa i snön :-)
Kram!!

Jenny: Det var underkylt regn men jag vet inte om det blev nån snö just hos oss.Men det hade snöat nånstans i vårt County.