Tuesday, January 5, 2010

Tänk så fort två år går

Den 4:e januari 2008 föddes en liten Tindra på Näl i Trollhättan.Nu har den lilla Tindra hunnit fylla både 1 och 2 år.Tiden,vart tog den vägen?Och ja jag vet,snart är hon tonåring osv osv.





Den här lugna snälla tysta lilla dockan har blivit en riktig vilde :-) Hon är verkligen som Lotta på Bråkmakargatan.Men hon kan allt vara lugn ibland också och tyst också och snäll är hon allt för det mesta.Nu de senaste månaderna har det blivit riktiga puss och kramkalas.Innan dess så var det nätt och jämt att man fick en kram men nu är hon så mån om att det skall pussas och kramas.



Det blev en liten tårta,eller cupcake rättare sagt,till födelsedagsbarnet.Varken hon eller Eric är över sig förtjusta i tårta eller såna sötsaker över huvud taget.Kakan var både söt och söt,söt till smak och söt till utseendet.En TYPISK amerikansk sak med andra ord.


En av leksakerna var en söt liten vovve som skäller och viftar på svansen osvDen påminner mig om en brun björn som jag hade när jag var liten och som fortfarande hänger med fast dock med ett öga som hänger lite löst.Så förhoppningsvis kan den här hunden få hänga med i många år till vare sig den skäller eller inte.


Så här såg tårtan/kakan ut.Det som var mest spännande var nog de röda prickarna tror jag.




Nu för tiden är det lättare att få Eric med på bild och att få honom att se glad ut är inga problem.
Dagen avslutades med ett lååååångt bad i badkaret bland bubblorna och ett videosamtal på Skype med faster och farbror där hemma.Sen somnade de gott.Ja Tindra och Eric alltså.Fast faster och farbror somnade nog gott de med får vi hoppas för klockan var nästan två när vi sa god natt :-)



4 comments:

Millan said...

Grattis ifran oss!! Ja det ar inte klokt vad fort 2 ar gar!! kram

Anna, Fair and True said...

Grattis till Tindra! Hur gammal är Eric då?

Anonymous said...

GRATTIS!Tindra på 2års dagen.Såg bilden i NLT.Det där att inte tycka om sötsaker tror jag bestämt de har efter mormor:)/up

Cecilia said...

Millan:Tack tack :-)
Kram

Anna:Tack.Eric blir 4 i april.

Ulrika:Tack!!Ja jag tänkte allt på mamma/mormor när jag skrev det om sötsakerna :-)