Tuesday, September 25, 2007

Inte alltid så lätt


Jag har en liten hjälpande hand här hemma,ibland lite för hjälpsam.För tillfället är det tydligen jätte skoj att tömma sin byrå på kläder och antingen slänga ut allt på golvet eller också ge dom till mamma.Nu kom det lite sockar och uppenbarligen var det så att han vill ha sockar på sig för han började lyfta upp fötterna så högt han bara kan.

Det är bara det att han vill helst ha alla sockar på sig för han fortsätter att lyfta på fötterna.Ja det är inte lätt.

Han har inte varit så van vid att gå i skor och det märktes när han för någon månad sedan fick på sig sina första skor (han har typ haft på sig enklare saker på fötterna innan).Vilka kliv han tog,det gick inte att hålla sig för skratt.Han var inte överförtjust i att få på sig dom.Men han vande sig fort för rätt som det är kommer han med skorna,även skor som inte är hans,och sträcker fram fötterna för att visa att han vill ha de på sig.

Nu väntar jag med spänning på två olika stövlar som jag vunnit på Tradera och när han får de på sig så blir det väl ÄNNU större kliv.


Igår städade vi.Jag dammsög och E satt uppe på dammsugaren och åkte med.Det är ingen vanlig knapp man trycker på för att stänga av och på sugaren utan man vrider på en knapp.Den knappen är ju jätte rolig att vrida på så rätt som det är blir det knappt något sug och sen är det full fart igen.Så med hjälpreda kan det ta lång tid att dammsuga.


5 comments:

Desiree said...

Hoppas att läget känns lite bättre idag. Vilket gulligt foto på din lilla hjälpreda. Kul det där med skorna och stora kliv. Du får berätta hur det går med stövlarna sedan.

Annika said...

Jättesöt bild av den lille hjälpredan!
Jag förstår att det kan ta lite tid att städa för dig :-)

Stina said...

Vad söt han är. Kram

Millan said...

Vad sot han ar dar han damsuger. Jag vet inte vad det ar med just damsugare men min son ar ocksa helt overfortjust i varan. Han maste vara med och hjalpa till nar vi stadar och det ar ju gulligt men det tar sadan tiiiiid! Jag kanner sa val igen det du skriver om hur saker och ting bara laggs pa hog och aldrig riktigt hinns med.
Hoppas du haft en battre dag idag!

Anne said...

Vad fint lyft din blogg fått. Snyggt! Riktigt snyggt faktiskt! Söt gullunge du har :)
Hoppas allting känns bättre idag! Kram!