Thursday, September 27, 2007

Dubbel glädje

Vad skönt att få se solen och en blå himmel efter gårdagens regnande.Det får gärna vara så här resten av dagen så kanske det går att gå ut på en promenad.
Enda nackdelen med att gå här är att det är hemska backar att trava i.Jag blir helt anfådd bara av att ta mig upp från stugan och upp till vägen som går hit ner.Ner till postlådorna går sen bra men det värsta är att man skall ju ta sig hem också och det går inte att ta någon annan väg....vattenvägen i sådana fall.Blir ju inte mindre flås av att ha en stor mage som trycker mot lungorna.
Ja ja nog om det.

Sent igår kväll när jag satt i soffan och njöt av lugnet så klickade det till i mobil telefonen.Det var från en kompis.Hon är en av många som jag känner som väntar barn i april.Det är bara det att hon väntar TVILLINGAR.De har inga barn sen tidigare så där blir det fart från början.Jag fick en smärre chock när jag såg att det stod tvillingar.Känns spännande och jag hoppas verkligen att allt går bra och att hon mår bättre snart.

Jag vet inte riktigt vad jag skall ta itu med först här hemma idag.Frukosten är avklarad för länge sedan men upplägget för resten av dagen är oklart.
Varför är det så tungt att komma igång på dagarna?!Det är som att luften går ur en efter att man har ätit....och inte blir det bättre av att man hamnar framför datorn.Suck.

Önskar Dig en trevlig torsdag var du än befinner Dig!

3 comments:

Stina said...

Ja, ibland känns det tungt. Ta hand om dig, bännen. / Stina

Desiree said...

Kul med en kompis som ockå väntar barn. Två på en gång. Låter kul men också jobbigt. Vet precis hur det är. Ibland har jag så himla svårt att slita mig från datorn, bloggarna, facebook och allt vad det är. Ha en bra dag.

Annika said...

Hoppas allt är gott därhemma! Saknar hösten, den svenska!!! Kul med tvillingar! jag har tvillingbröder och du kan hälsa din kompis att min mamma tyckte det var lättare med tvillingar än hon ngnsin hade trott. OCh då hade hon redan mig och min syster, 6 och 3 år gamla...
Ha det så fint!