Tuesday, February 10, 2009

Caylee

Vi som bor i området Orlando med omnejd har sedan sen i somras kunnat följa sökandet på lilla tjejen Caylee Anthony.
Hon försvann i juli förra året.Sökandet efter henne har varit enormt och det har varit enormt bevakat av media.
Hennes mamma blev häktad misstänkt för mord under tiden då sökandet pågick.
I November hittades en barnkropp inte långt ifrån där familjen bor och alla visste väl på en gång vems kroppen var...
I December hölls så en presskonferens där det berättades att det var lilla Caylees kropp.

Idag begravs hon.....

6 comments:

Annika said...

Sorgligt. Allra oftast är det ju ngn närstående som urför sådan grymma o ofattbara saker.
Hemskt.
Kram!

Cecilia said...

Ja visst är det sorgligt.Ofattbart hur man kan göra något sådant.Hennes morföräldrar vet nog mer än vad de säger också.Det har varit så många turer hit och dit och det är så sjukt.
Kram!

Desiree said...

Ja den sorgliga historien har man ju hört en hel del om på tv. Verkligen hemskt. Hoppas att mamman är oskyldig. Den familjen har nog haft det otroligt jobbigt på sista tiden. Usch hemskt är det. Bra att lilla Caylee får vila i frid nu iallfall.

Anne said...

Jag har också hört en hel del om den här historien, alla turer och sen då de verkligen hittade kroppen. Det jag hört och som jag förstått det innebar hittande av kroppen att misstankarna och bevisen mot den redan häktade mamman stärktes.
Ja, vad säger man...Fruktansvärt.
Ett annat uppmärksammat fall och en annan familjetragedi som jag nylingen hörde om och blev påverkad av är familjen bestående av mamma, pappa och två barn. Där den ena sonen planlade och hade ihjäl sin mamma, bror och pappan. Men pappan överlevde dock och har nu skrivit en bok om chocken att få veta att ens egen son mördat större delen av sin egen familj och hur kärleken till den sonen fortfarande finns där. Sonen är dömd och sitter på death row i Texas.

Marianne said...

Så fruktansvärt. Jag har inte hört talas om henne tidigare. Ett fall som har berört mig väldigt illa är det så kallade Arboga-mordet, där en före detta flickvän till barnens bonuspappa slog ihjäl barnen och försökte slå ihjäl mamman. I går kom i alla fall hovrättens dom och det blev livstid, vilket jag tyckte var bra.

Anonymous said...

Hej
Här i Sverige har jag just tittat på Dr Phils avsnitt när de hade funnit kroppen av caylee anthony.
Hur har det gått sedan?
Mvh Mia