Friday, February 13, 2009

Show and Tell - Närmast Hjärtat

Fredagen den 13e februari och Simone har valt att Fredagstemat skall vara Närmast Hjärtat.Ett tema som passar ypperligt med tanke på att det är Alla hjärtans Dag i morgon.

Det finns ju så mycket man kan tolka till temat.Vad är närmast hjärtat?Lite flumfunderingar som jag haft är att jag har hört är att om man hittar en peng så skall man lägga den i fickan som är närmast hjärtat för att få tur.Inte för att jag hittar pengar här och var särskilt ofta men om jag så hittar en cent så lägger jag den i fickan närmast hjärtat.

Det var länge sedan jag hade ett halssmycke på mig.Tror inte jag haft det sen barnen föddes.Det var också en tanke jag tänkte när jag såg temat att det skulle kunna handla om smycken som man har på sig och är närmast hjärtat.

Men i slutändan fick det bli det jag kände verkligen är närmast mitt hjärta och det är framför allt mina nära och kära.


Eric och Tindra är utan tvekan såklart de som är närmast hjärtat.



Utan de,ja vad vore livet då?!



Det är många som är nära hjärtat men bara några få som är närmast.Förutom barnen så är det ju Per och mina föräldrar som är närmast hjärtat.
Sen finns det ju såklart annat än just människor som kan vara närmast hjärtat.I mitt fall så är det Kinnekulle som är mitt hem även om jag inte bott där på många år.En oerhört vacker plats på jorden.


(bild lånad från Läckö-Kinnekulle- Turistportal för Kinnekulle)

Helgerna har nästan blivit mer eller mindre hederliga för oss då det arbetas hårt på veckodagarna och när det så är fredag så känns det lättande för hjärtat må jag säga.
Ha en trevlig Fredag och en trevlig helg!








12 comments:

Fritt ur hjärtat said...

*HIHI* Roligt att läsa hur du funderat hit och dit med vad som är närmast hjärtat. Egentligen är det ju massor! Barnen hamnar lätt där;-)

Taina said...

Vilka söta barn! Hur gosiga som helst, mmmm. Ja de är ju så nära man kan tänka sig. Kanske inte bara nära utan de är DÄR helt enkelt. Kinnekulle, fiiiint.
Ha en bra helg!

StrandMamman said...

Dina barn är så söta! VÄNdagshälsningar!!

Desiree said...

Åh det är ju klart att både Eric och Tindra ligger allra närmast ditt hjärta. Det är nog så att som mor så ligger barnen allra närmast hjärtat. Dina barn är så söta. Sedan förstår jag också att Kinnekulle ligger dig varmt om hjärtat. Ens hem och barndomsplats gör liksom det. Vilket underbart foto på rapsfältet förresten.

Cecilia said...

Simone:Ja det är ju så mycket som hamnar där och nu i efterhand så tycker jag att jag kunde gjort det lite annorlunda.Hum.

Taina:Tack.Ja de är så gosiga....för det mesta :-)

Strandmamman:Gillar det med VÄNdagshälsning,en mycket klok ide´.

Desiree:Ja undrar om man nånsin släpper sina barndomstrakter.Kanske om man haft en elädnig uppväxt där med bara elände.

Mia said...

Vilka söta barn du har och vilken härlig sommarbild! ha en bra helg!

Anne said...

Du har verkligen så gosiga, glada och söta barn. Det finns verkligen mycket som finns närmast hjärtat, men det viktigaste är nog människorna, nära och kära. Skönt med helg, hoppas ni får en avkopplande helg. Kommer ni ha stängt på måndag, det är ju President's Day? KRAM

Cecilia said...

Mia:Tack.Ja bilden får mig verkligen att längta till sommaren.

Anne:Tack gulliga du.Ja vi ska faktiskt slå på stort och ta oss ledig på Måndag.Det ska bli såååå skönt.De flesta av våra medlemmar jobbar nog men vi gör ett undantag :-)
Kram!

Christel said...

Tänk hur det är med barnen, de fyller hjärtat och livet direkt. Man kan inte tänka sig att de inte alltid funnits eller hur livet var förut. När våra barn var små minns jag att jag och maken frågade oss vad vi gjorde av alla timmar innan de fanns? Det enda vi kom på var att vi då hann klistra in foton i album...vad gjorde ni innan? Varma allahjärtanshälsningar!

Millan said...

Vilka fina bilder pa dina sota barn!! Ja barnen ar val anda alltid de som ar allra narmast hjartat. Det ar nog oundvikligt att det blir sa! Men visst kan aven platser och andra saker finnas valdigt nara hjartat de ocksa. Kram!

Cecilia said...

Christel:Ja det var en bra fraga,vad gjorde vi innan.Precis som du skrev sa hann man ju med att saetta in foton i album....Nu aer dagarna sa fulla sa det kaenns som att man inget gjorde forr.

Millan:Tack.Ja precis som du skrev i ditt inlaegg om vaenner.Aer det naera vaenner sa blir de ju som en familj.
Kram!

Annika said...

Vilka söta barn du har, Cecilia!!
OCh visst ligger dom alltid, alltid närmast hjärtat!
Hoppas du får en fin måndag, och att det snart blir fredag igen :-)
KRAM!!!