Wednesday, February 4, 2009

Ditten och datten

Har anat att det skulle hända något med visumansökningarna och det har det gjort-åtminstone för min del.Fast dock inte ett beslut utan nu vill de ha mer evidence.Suck,aldrig tar det slut.Vet dock inte om pappren från USCIS skickas hit eller direkt till advokaten så jag har ingen aning om vad det är mer som de behöver.Står dock på internet att så fort de får tillbaks informationen så tas det beslut.
Jaja,vad som menas med det kan man ju undra.Tar det ytterligare 3 månader eller går det fortare.Just nu känns det som att jag bryr mig inte vilket.De är ju dock övertygade om att det ska gå vägen det här för advokaten som jobbar med det har aldrig misslyckats med nån visumgrej.De har redan påbörjat jobbet med "stora visumet" som det krävs ett ambassad besök för i Stockholm.Jag åker gärna till Stockholm men själva besöket där är som sagt aldrig roligt förutom då det är över.Så mycket väsen för att behöva stå framme vid luckan i nån minut.
Ja väl.

Här är det för övrigt sjuka huset.Började med Eric som är förkyld och har feber och nu är Tindra förkyld för första gången.Fast lika glad är hon ändå.Nyser och skrattar.

På tal om ingenting.Men ibland tycker jag att amerikanarna är väldigt slöa och absolut nada tempo på de.Men ibland är det verkligen tvärtom.Igår började de riva bort vägen här utanför för att fixa och lägga nya asfalt.Vid 4 tiden var de färdiga helt och hållet.Det var effektivt kan man säga.
På företagsfronten så är det både positivt och negativt.Kunder och medlemmar tar kopior som aldrig förr och det är väldigt bra så klart.
Sen finns det då mindre positiva händelser och det är att en medlem som förnyade för ett tag sedan för ett år och som är skyldiga oss pengar för prints,har gått i konkurs och det var ett ganska stort företag.Vissa går det bra för och vissa går det sämre för.

6 comments:

Anna said...

Hoppas allt är bra annars! :)

Kramen

Desiree said...

Ja det där med visum är inte lätt. Det är en seg och krånglig historia har jag förstått från andra på många håll. Jag ska dock hålla tummarna för er att det går vägen och att det går någorlunda smidigt. Hoppas barnen snart kryar på sig och mår bättre.

Annika said...

Visumdjungeln verkar vara ett smärre h-vete för er alla som sitter i det träsket. Tänk att det ör så tungrott och så komplicerat. Jag hoppas verkligen att ALLT ska lösa sig till det allra bästa, och att det ska gå fortare än ni tror.
Kram!!!

Cecilia said...

Anna: Ja förutom allt det så är det bara bra...hihi.Hoppas att ni håller er friska nu.
Kram!

Desiree:Ja visumgrejen är ingen rolig historia.Usch och fy.Nej vi är ju några stycken som har lite strul.

Annika:Ja det är verkligen ett h-vete rent ut sagt,och det är så tröttsamt.Men men ett eller annat beslut blir det ju till slut.Får gå in och kolla hur du mår idag.
Kram!

Anne said...

Visumhelvetet är inget kul, det känns som det aldrig finns nåt ljus i tunneln när man är mitte uppe i det också. Jag tycker byråkratin här är rätt lustigt och svår att förstå också. Det finns liksom inget man vågar tro på, det känns som allting är lite hux flux. Sägs det att nåt ska ta 3 månder kan det ta allt från 3 veckor till 9 månader. Typ. Det är ju mycket som står på spel för en personligen när det gäller allt som rör visum, det är klart det är jobbigt leva i en ovisshet då. Och allt pappersarbete...
Så nu vill de ha mer bevis...Förhoppningsvis gör det att när de väl fått de papper de nu vill ha in, förhoppningsvis ska det gå snabbt att komma med ett beslut efter det. Förhoppningsvis veckor bara och inte månader.
Det blir inga problem för er att lämna landet i mars? Advokaten har gett grönt ljus för att ni kan vara borta ett halvår i Sverige?
Håller tummarna för att ALLT ska gå bra och lösas snabbt. Kram!

Marianne said...

Så trist när det ska vara så krångligt med visumet! Ibland fattar man inte riktigt, för här där jag befinner mig sägs ju ingenting fungera och att allt är så krångligt, men allt vi behöver göra (vi har också advokathjälp) är att Klas måste ta hiv-test en gång om året och sedan lämna in våra pass. I US sägs ju allting fungera och vara enkelt, men jag tycker det verkar vara tvärtom i mycket!

Hoppas nu att det ordnar sig riktigt fort!