Friday, February 6, 2009

Show and Tell - Väskor

De som känner mig och läser bloggen komemr tycka att det dagen tema passar mig som handen i handsken....å då vet jag en som kanske t o m kommer att fnissa lite.
Simone har valt väldigt bra teman för februari och det börjar så bra med Väskor som sagt.
Men jag är ju av det könet som brukar tycka om väskor...Jag har dock lugnat mig betydligt de senaste åren med att handla väskor.
Tycker att det är roligt att göra väskfynd dock...om det är riktigt billigt.


Den här väskan fick jag av maken i julklapp.Dock är den fortfarande oanvänd (vilket inte är ovanligt).




Den här väskan köpte jag på Target för snart 3 år sedan och det är nästan ett mirakel att jag fortfarande använder den dagligen.Börjar hänga lite trådar här och var men jag tycker om den.




Den här inhandlades på Tradera för ett tag sedan för nästan ingenting alls.Söt och lagom storlek tycker jag.



Den här Levis väskan köpte jag på eBay förra året,kanske lite större än vad jag trodde.Men den kan nog bli välanvänd den med.Fast just nu ligger den i garderoben med de andra väskorna.




Min Betty Boop väska som jag hade mina skolböcker i för två år sedan.Jag köpte den och en väska till i en affär som tyvärr lades ner.De hade utförsäljning så det var riktigt roligt att handla där.Nu är den dock lite knöcklig efter att ha legat i garderoben och att två troll leker med den.


13 comments:

Fritt ur hjärtat said...

Roligt, en till som gillar väskor! Men VARFÖR sa du tradera?? Det hade jag ju inte tänkt på. Köper massor på tradera........måste kolla bara liiite;-)
Ha en trevlig helg!

Annika said...

SNYGGA väskor du har!!!
Verkligen!!
Allihopa! Kul med lite Betty boop också!
KRAM!!

Christel said...

Hej! Roliga väskor. har du hittat till Fluffbabes? http://www.fluffbabes.se/
Verkar vara din stil? Där finns nog något för alla... Trevlig helg!

Taina said...

Så snygg den bruna väskan från Target är! Betty Boop skulle min dotter älska! Ska inte visa henne den...för hon har väskor så det räcker!
Trevlig helg!

Anne said...

Du verkar gilla Betty Boop, kul!
Jag gillar din Targetväska, förstår att den använts flitigt. Snygg och verkar i helt perfekt storlek.
Snacka om att de här väskinläggen triggar igång väskshoppariver... Jag blir sugen åka och kolla. Trevlig helg!

Miss Marie said...

Snygga! Min favorit är Levis-väskan, riktigt snyggt! roligt med en Betty Boop-väska! :)

Millan said...

Jatte fina vaskor! jag gillar speciellt den bruna vaskan som du haft i nagra ar!! Och aven Levis vaskan!! Jag skulel garna ha manga fler vaskor an jag har... jag har en kansla av att anvanda samma vaska dag in och dag ut tlls den ar redo att kasseras :-).
Trevlig helg!! Kram

Desiree said...

Du hade många fina väskor att visa upp. Den där Betty Boop väskan var både kul och söt. Ha en bra helg.

Anonymous said...

Fniss* fniss*...Men vart är alla de andra 3000 väskorna??? Hihi. Kram på dej

Petchie75 said...

Ojoj, jag har aldrig handlat på varken Tradera eller eBay - men det verkar ju som man kan göra riktiga fynd där! (på tal om förra veckans fredagstema!)
Trevlig måndag!
Kram

Cecilia said...

Simone:Ja men visst är dte skoj med väskor.Tradera kan vara rent livsfarligt...å hade man haft liiite mer pengar så hade eBay varit ÄN farligare :-)

Annika:Tack.Ja jag är väl inget Betty fan kan man väl påstå,annat än att jag har de här två väskorna.Bra storlekar om man vill ha med sig lite mer grejr är det dock.
Kram!

Christel:Måste genast undersöka sidan som du länkade till :-)

Taina:Förstår om du tycker att din dotter har väskor så det räcker :-)
Ja jag gillar den från target,har faktiskt inte sett någon passande väska där efter det.

Anne:Ja det var ett riktigt farligt tema...hihi.Blev sugen på att kolla väskor.Fast jag borde verkligen inte.

Marie:Ja jag tycker faktiskt mer och mer om Levis väskan och den luktar så gott också av lädret.

Millan:Jag kan nog inte riktigt slita mig från väskan jag haft några år nu,jag har köpt några som jag tänkt byta till men jag har svårt att överge den.
Kram!

Desiree:Tack.Ja Betty Boop är väl mest en kul grej plus att det är bra storlekar.

C:Tihi...3000 var väl att ta i i underkant....
Kramis

Petra:Ja Å vad man kan fynda på både Tradera och eBay.Fast det är livsfarligt att börja titta där.
Ha en fortsatt trevlig Måndag du med.
Kram!

Lia said...

Hallå! Min tur att kika in och lämna en kommentar=). Jag blir imponerad ju: har aldrig riktigt vågat mig på det där med eBay och Tradera, men det ser ju verkligen ut som att man kan FYNDA! Jättesöta väskor. Och jag gillade den fr Target, en riktigt finfin vardagsväska! Kram

Anonymous said...

Oh, vilka fina betty boop-väskor!