Friday, February 20, 2009

Nästan så det kokar

Ja dagen började ju inte så lovande tyvärr.Eller jo den började väl som vanligt men sen när jag skulle börja jobba DÅ kan man lugnt påstå att strulet började.Min eländiga lilla dator som jag har VISTA i och som jag hatar mer än något annat,hade låst alla word document så jag kunde inte jobba.Jag förstår inte hur det hela har gått till.Det hjälpte inte ens att jag avinstallerade och sen installerade på nytt.
Var änna lite skrajsen att Bulletinen och Dailyn var körd så att det inte skulle gå att använda de igen och DET hade inte varit bra.Som tur var så fungerade Bulletinen när jag skickad eupp den till företagetSå det var bara att stuva in barnen i bilen och hämta en annan dator att jobba i.
Funderar på att använda min dator som måltavla för det är väl det enda den duger till....åtminstone så länge den har vista i sig.

Jag har tagit kort till fredagstemat så det får bli ett senare inlägg idag.Har inte hunnit kika runt på någons blogg idag ännu.Måste komma i fatt mitt arbete.

Phu!

7 comments:

Christel said...

Känner igen mig... inget ger den sortens stress som när tekniska saker man är beroende av bara sviker... och man står där och har ingen aning om varför. I torsdags stod jag med dottern och hennes mobiltelefon på ONOFF. Hon använder den som kamera men när hon ska titta på bilderna så är den oerhört seg och långsam. Den var inlämnad på service, men funkade likadant när vi fick tillbaka den så nu skulle en trevlig kille försöka hjälpa oss. Han gjorde en massa saker med minneskortet, och försökte ställa frågor efterhand som vi försökte svara. Jag anser nog att jag har viss koll på teknik, men ibland känner man sig helt bakom, som då. Han förklarade att hennes minneskort på 2G (som starkt rekommenderades och köptes till i samma butik för 3 mån sedan) nog var för stort, eller lite sönder. Han prövade med ett nytt likadant, ungefär samma resultat. Sedan försöker han med ett 4G-kort, men det gick inte alls. Det var han överraskad över, men inte jag. Då insåg jag att jag inte behövde förstå längre. Vi gick därifrån med ett nytt likadant kort, han sa att man inte skulle ha för många bilder på kortet utan lägga in dem i datorn. Får väl se vad vi tycker om det, eller om vi orkar med nån mer 2 tim-besök på ONOFF!!!

Hoppas du har bättre teknikflow! Annars kan vi väl ordna ett gemensamt bål! Kram Christel

cia och roger said...

Hej vännen!

Ja du datorer....vad ska en ha dem till?!?!? Nja jag skulle i och för sig inte vilja vara utan den, men ändå....
Kraaaam

Marianne said...

Trist när datorn strular! Det är sånt som bara inte får ske. Men sen jag skaffade Mac har strulet minskat dramatiskt. På drygt ett år har det väl kanske småstrulat någon enstaka gång, men jag har helt sluppit alla de där låsningarna och vad Windows håller på med.

Annika said...

DATORN får bara inte strula! Det finns inget mer frustrerande än datorstrul!
Datorer och bilar SKA alltid funka!!
ALLTID!!!
Kram!!

Anonymous said...

Hej. Förlåt att jag inte har svarat innan, har inte varit så mycket vid datorn. Nej jag kände inte att jag ville ge upp i början, utan det var liksom en sådan befrielse att känna att jag inte längre var sugen på en massa skräp så det ena gav det andra o mitt humör blev också bättre så det bara rullade på. Första gången som jag kände att jag ville ge upp (men jag gjorde inte det som tur var) var i julas när det blev för mycket av det goda o sedan stod jag stilla i vikt länge efter det. Men jag kom igen o nu ger jag inte upp! Hur det än är med allt så är faktiskt inte viktnedgången det primära (och det kom jag på under resans gång) utan det är alla hälsovinster o att man har mycket bättre o jämnare humör. Till mellanmål kan det bli t.ex. ett ägg, lite naturell fil med bär, en proteindrink eller proteinbar, lite skinka med keso, en näve nötter eller en bit riktig mörk choklad. Lycka til med GI!! =)

mammigranten said...

Att ha en dator är ju bra, så länge den inta krånglar.
Att vara utan datorn kan ju vara bra, så länge inget annat krånglar. Eller?
Hatar när min dator krånglar, och alla andra tekniska prylar också för den delen. Och nu måste man ju lära sig förklara problemet på engelska, det kan ju vara nog så krångligt på svenska...
Tyckte det var bökigt nog igår när det skulle pratas larm i huset...

Cecilia said...

Tack för era kommentarer.Har försökt att svara fler gånger nu till er en och en men blogger strular eller vad det nu kan vara.Så nu ger jag upp att skriva igen.