Tuesday, October 2, 2007

Nu närmar det sig

I helgen när jag pratade med mamma så var hon så snäll och påminde mig om att det bara är lite drygt 2 månader kvar.
Har tänkt mycket på detta och vissa stunder på dagen kan jag känna lite smått panik över vad som komma skall.
Många frågor som hopar sig och jag känner mig verkligen som en förstföderska.Trots att jag har varit med om det här tidigare så har jag ju ändå inte varit med om det då det blev akut kejsarsnitt första gången.
För att killar skall kunna ha ett hum om hur det hela är så jämförs förlossnings förloppet med att springa ett marathon.....det är bara det att ett marathon kan man ju bryta mitt i eller när man nu vill.Det är ju svårt att säga;Nej nu ger jag upp och går,mitt i förlossningen.Fast man har ju hört lite roliga historier och tjejer som på allvar bestämmer sig för att packa väskan och åka hem.
Det är så många frågor som hopar sig i huvudet och de verkar bli fler och fler.
Ja jösses amalia.

5 comments:

Millan said...

Men tank vad spannande att du snart har tva sma barn dar hemma :-). Men jag forstar att du ar nervos. Om vi far fler barn kommer jag definitivt ocksa vara det! Det dar med forlossningen tanker jag inte pa sa mycket nu men om det blir aktuellt sa lar jag gora det... Vilket bf datum har du?

Desiree said...

Både spännande och nervöst förstår jag att det är. Skönt att du har din mamma och någon som kan ta hand om lilla sonen då det är dags. Ja det är nog läskigt att man inte kan avbryta eller gå därifrån om man får nog eller inte klarar mer.

zanza67 said...

Kul en rutinerad maratonlöpare är precis vad jag behöver ha med mig under gbgvarvet nästa år...Hoppas allt fortlöper som det skall...:D

Annika said...

Ja, det ska bli så spännande att höra hur dom här två sista månaderna av grav.kommer att gå. Min kära svägerska Lisa är beräknad till den 25 dec. Blir säkert julafton för henne :-)
Precis, man har ju faktiskt hört om kvinnor som vill gå hem fr sin förlossning :-)

Anne said...

Kan tänka mig en massa funderingar kommer upp ju närmare förlossningen det närmar sig. Kanske det är likadant varje gång, även om man fött 10 barn... Det kommer gå bra, du är i trygga händer. Fokusera bara på allt det positiva, att du snart har belöningen här, den lilla nya familjemedlemmen.