Friday, April 25, 2008

Show and Tell - Favorittidningar


Så var det då dags för mitt premiär Show and Tell.Skall bli riktigt roligt.
Finns många tidningar som jag brukar köpa men har väl egentligen inte så många favoriter.
*Drömhem och Trädgård är en klar favorit.Har prenumererat på den i Sverige men tror inte det blir nån fortsättning här i USA.Det finns så mycket blandat smått och gott i den,nästan som en påse med smågodis.
*Se & Hör brukar jag köpa.Skulle inte vilja påstå att jag sitter och frossar i skvaller,då det kanske är Hänt extra som i såfall är mer skvallertidning.
*Vi Föräldrar har också varit en prenumeration och den är också bra.Den tar upp mycket bra och blandat.
*Glamour brukar jag läsa både i Sverige och i USA.Här har jag dock fått tag i en gammal tidning.Det har inte blivit någon ny än.
Men jag räknar med att få en uppsjö av förslag på bloggarna idag om vad jag skulle kunna köpa.
Ha en fin fredag!

6 comments:

Annika said...

KUL!! Välkommen till show and tell..ska genast länka dig!! Bäst du hojtar till hos Desiree oxå så att hon kan länka upp dig!!
Visst
r det så himla mysigt med tidningar...Underbar avkoppling!!

Fritt ur hjärtat said...

Roligt att "träffa"dig! Helt plötsligt fick jag lust efter Drömhem och Trädgård, men det är väl Bonnier förstås *mutter mutter*Men det låter roligt att den är såom "Gott och Blandat" Ha en trevlig helg!

Petchie75 said...

Min mamma prenumerar på Drömhem och trädgård och jag tycker att den är mycket trevlig att läsa när jag kommer hem till Sverige.
Visst är det kul med prenumerationer, att man kan se framemot ett nytt nummer som kommer när man typ minst anar det, iaf om man bor utomlands och prenumerar på svenska tidningar. ;-)
Trevlig helg!

Desiree said...

En Se och Hör nu och då är inte fel. Det är lite kul att uppdatera sig på skvallret som går och om kändisarna i Sverige. Perfekt med lite skvaller då man sitter hos frissan eller är på resandefot. Kul att du också är med i show and tell nu.

Cecilia said...

Annika:Ja det är härlig avkoppling,mysigt att sitta eller ligga och läsa.

Simone:Nej det är faktiskt inte Bonnier det är Lrf eller vad de nu heter.Jag var tvungen att kolla upp det.Ha en trevlig helg du med!

Petra:Ja det är alltid roligt att se en tidning dyka upp i brevlådan.Funderar på om jag skall ge mig på en svensk tidning men Bonnier verkar inte vara att lita på..Drömhem och Trädgård är bra,lusläser den jag hade med mig hit.Trevlig helg!!

Desiree:Den är ju ganska "lättläst",Se och hör.Förra året hade jag noll koll på kändisar och då var vi bara borta från sverige i ett halv år.Får se om jag kan få med lite tidningar med mina föräldrar när de kommer hit.

Millan said...

Vad kul att du hanger med pa fredagstemat!! Visst ar det skoj med tidningar! En sann raddning nar man ska ut och resa tex. Fast i och for sig inte nar man reser med ett barn i knat.
Jag brukade alltid kopa Se och Hor nar jag kom hem pa besok men nu for tiden kanns det knappast som om jag kanner till en enda av dem som ar med eftersom de verkar vara Reality Soap Stars hela bunten...