Thursday, August 21, 2008

Det finns inget slut

Jag börjar bli trött på samma liknande inlägg varje dag.
Fay låg parkerad på samma plats hela dagen igår och har nätt o jämt förflyttat sig norrut.
Hon är inte snäll mot oss i Brevard.Det kommer otroliga regnmängder och blåser som bara den.På vissa gater går det bara att komma fram med airboats.Kanal vattnet stiger och snart ligger grannens brygga under vatten och våran är nog inte långt ifrån.Tack o lov så ligger vårt hus högre upp och det vill nog mycket till innan vattnet stiger så mycket.
Men det är bäst att inte säga för mycket.

Jag längtar efter den där gula saken på himlen som brukar skina här....hoppas den kommer fram snart.
Igår kväll hörde jag att Miami hade fått lite drygt 4 inches regn sen i måndags medan vi har fått 13 inches.Det är lite skillnad det.
Per var uppe och roade sig i poolen inatt igen och fick gå ut och tömma den.Tur att det inte är 10 grader utan att det fortfarande är 25 grader trots oväder.

5 comments:

Desiree said...

Jag såg på weather channel imorse och just att Fay verkar ha parkerat sig över Florida. Jag hoppas att stormen drar vidare snart och ni slipper den. Hoppas att det inte kommer så mycket mer regn så att ni blir översvämmade. Skönt att höra att ert hus ligger lite högre upp iallfall. Ni verkar verkligen ha fått otroligt mycket regn. Sköt om dig.

Cecilia said...

Desiree:Ja men nu har hon äntligen flyttat sig liiiite lite norrut.Men regnbanden ser dock ut att fortsätta fast det har slutat för stunden.

Petchie75 said...

Jag har helt missat vad som har hänt med Fay de senaste dagarna, tittade mest på de spanska nyheterna igår om den tragiska flygolyckan i Madrid (eftersom svärfamiljen var på väg dit).
Håller tummarna att Fay flyttar sig lång bort från er och att det slutar regna!!
Kram från PR där solen skiner för tillfället ;-)

A home far away said...

Oooops, låter oroväckande detta, hur ofta behöver ni vara så här oroliga?

Jag hoppas att ni får en fin helg ändå, trots vädret:_

Kram Gunilla

Cecilia said...

Petra:Usch ja så hemskt med flygolyckan,otroligt att folk överlevde den.
Ja nu får jag hoppas att det dröjer läääänge innan det blir nåt väder igen.Hoppas solen skiner på er i Karribien.
Kram!

Gunilla:Inte alls ofta tack och lov.Vårt område har inte varit så drabbat på 4 år tack och lov.Men hoppas nu bara att det blir en fortsatt lugn orkan säsong.
Kram!