Friday, August 29, 2008

Flashback

Oj jösses.Satte mig ner för att ÄNTLIGEN få äta frukost.Vi har haft en kille här som har bytit ut vår pool pump och filter.
Vår gamla gick sönder då Per skulle ta ur vatten ur poolen då Fay dränkte oss i regn.
Nu hör jag pumpen går och det låter precis som då jag var gravid och uppkopplad så de fick kolla hjärtljuden på barnen.Helt plötsligt kändes det som att jag låg där inne på sjukhuset och bara väntade.Vilken flashback.Det låter exakt som hjärtljuden...skumt.Vad som är konstigast är att jag helt glömt bort vad det heter när man gör den kollen?!?!

Nu är det lång helg vilket skall bli skönt.Dags at fixa i ordning trädgården,klippa gräset och räffsa löv efter ovädret.De har inte hunnit med att hämta yard waste den här veckan så det är hur mycket som helst som fortfarande står ute vid vägen och bara väntar.

Så nu är det dags att få fart på kroppen efter gott kaffe.Tror att jag har en liten T som vill sova också.

6 comments:

Annika said...

Haha, jadu, det var en flashback!! Hjärtljud, jo jag vet ju hiur dom låter från ett barn som håller på att födas, snabbt, snabbt...inte så kul att pumpen låter så...

Ha en jättefin fredag!!!

Fritt ur hjärtat said...

ja tänk vad ljud kan få en att minnas, samma med lukter tycker jag, både angenäma och mindre trevliga minnen;-) Vad läskigt det låter med att förbereda sig för Fay, skönt hon inte träffade er. Här gnäller vi ju över Per och Gudrun, men då är det skog som faller, vi kanske skall vara nöjda med det.

Cecilia said...

Annika:Pumpen ändrade sitt ljud till slut och tur var väl det.
Ha en trevlig helg!

Simone:Per och Gudrun var ju hemska stormar.Minst lika illa som många av de som är här.Fay var ingenting när det gäller blåsten,då var både Per och Gudrun värre.Gudrun var jag med om men inte Per.Vi har varit med om så hård blåst i Norge att det inte gick att stå upprät.Det värsta med stormarna här är väl för det mesta allt regn som kommer,så var det ju med Katrina.Ser man sen amerikanska reportrar som rapporterar från vädren så kan man skratta gott åt dem för det gör det hela tusen ggr värre än vad det egentligen är.

Marianne said...

CTG?

Jaha, och så har ni bytt pump efter Fay och nu är Hannah på väg. Ni lär ju slippa Gustav åtminstone. Det måste vara de senaste åren det har blivit värre med de här stormarna, jag minns inte att det har varit så här mycket förut?

Nu hoppas vi Hannah tappar orken så att ni slipper henne!

Fritt ur hjärtat said...

jaha, alltid lär man sig något! Jag som trott att per och Gudrun varit "pissar i missisippi" :-) Men det är ju exakt som du säger, rapporteringen via TV ger ju intrycken man får. Häromkvällen såg jag ett "katastrofprogram" där etthelt bostadsområde utplånades av en tromb, man fick följa ambulanspersonalen. Då var jag tacksam över Sveriges alla säkerhetsregler när det gäller husbygge!!

Cecilia said...

Marianne:TACK,jag hade blivit knäpp annars om du inte skrivit CTG.Jag kom bara inte på det.I år har hittills varit en aktiv orkansäsong,till skillnad från förra året.Åtminstone här i Florida.Ja Hanna vill vi inte ha hit och hon verkar inte riktigt veta i vilken riktining hon skall gå.

Simone:Ja här finns gott om papp hus kan man säga.Går inte att jämföra med Svenska byggen.Men sen finns det de som bygger rejäla hus som skall kunna stå kvar i de flesta väder.Vårt hus har stått i många år nu utan skador och vi vet att det är rejält bygge så förhoppningsvis är det inget som kan göra det illa.