Friday, January 30, 2009

Show and Tell - Månadens fynd

Nu har jag inte skrivit på ett par fredagar.Har varit lite bloggtorka trots att jag skulle kunna skrivit en hel del om min farfar förra veckan.
Så den här gången tänker jag åtminstone bidraga med några rader.

Ja det har inte blivit så värst många fynd den här månaden som går att visa på bild.Men det har ändå blivit framför allt två rejäla fynd kan man väl säga.

För det första när jag hittade flygresorna för en spottstyver och det var ENKEL resa,vilket brukar kosta hutlöst.Vi betalar nästan ingenting för Tindra vilket vi inte varit med om förut.Så det var verkligen ett fynd.Ett mycket bra sådant.

Nästa fynd gick igenom idag.Vi har fått ett lån igenom på företaget och kan betala så att vi äger företaget helt och hållet.Killen vi köpte av behövde pengar och han erbjöd oss att betala en viss summa och så skriver han av resten av noten.Så vi har sparat många tusen på att det gick igenom.Plus att vi inte behöver ha mer med honom att göra.

Så det får jag anse vara riktiga fynd.Annars är det ont om andra fynd....

12 comments:

Fritt ur hjärtat said...

Ja men det var väl bra fynd!! GRATTIS!

Erica said...

Vad härligt att hitta billiga flygresor (som brukar vara så dyrt) :D

Hoppas du får en bra dag!

Annika said...

Mkt bra fynd!
OCH grattis till att lånet gick igenom!
Kram!!

Cecilia said...

Simone:Ja det var ju ganska bra fynd faktiskt.

Erica:Ja strax över 7000 för oss alla fyra tycker jag är riktigt billigt.De andra ställena jag kollade på tog över 30 000 för en enkel resa.

Annika:Tack.Det känns riktigt skönt att lånet gick igenom.Mycket positivt.
Kram!

Desiree said...

Wow, stort Grattis Cecilia till att ni fått lånet för företaget beviljat! Underbara nyheter. Det måste kännas kanon. Det får ni ta och fira. Härligt! Kul också att få tag på flygbiljetter till bra pris det betyder ju mycket och känns toppen. Prisena på just flygbiljetter kan ju verkligen variera en hel del beroende på flygbolag och tidpunkt under året.

Taina said...

Flygbiljetter till ett bra pris ÄR ett fynd. För det är ett träsk man ska ta sig igenom innan man hittar dom! Så stort grattis till det plus lånet såklart. Skön feeling, antar jag.
Ha en bra helg!

Anne said...

Det var ju "stora" fynd, viktiga saker som kunde fyndas och sluta så bra. Härligt, grattis!
Är allting under kontroll inför hemresan i mars nu (visst var det i mars ni åker?)? Kram!

Millan said...

Oj det var inga daliga fynd!! Svara att visa pa bild visserligen men fynd trots allt!! :-) Jag hoppas lite pa att kunna hitta ett liknande fynd eftersom jag maste bestalla resorna till sverige snart... kram!

Marianne said...

Men det var verkligen fynd som inte gick av för hackor! Flygbiljetter och ett företag!

Kram!

Anna @ Amerikana said...

Hej!

Jag har skapat ett litet forum som jag kallar Smågodis (http://smagodis.getforum.org) för svenska tjejer bosatta i Nordamerika eller intresserade av USA/Canada i allmänhet och kanske planerar att resa eller flytta hit. Till skillnad från SWEA och Svenska Mammor, så är det gratis.

Jag fick idéen då jag dagligen läser svenska bloggar från USA, där vi alla delar med oss av tips och information i kommentar fälten, men eftersom inte alla har en blogg så kommer ett forum till bra användning. Namnet Smågodis,
eftersom vi saknar lösviktsgodis och att det är helt enkelt ett forum med lite gott & blandat!

Själv bor jag i Californien med min man och dotter och har bott i Canada och USA i snart 12 år.

Informera gärna dina läsare så vi kan nå så många svenska tjejer i USA och Canada så möjligt! Tack för hjälpen och jag hoppas att vi alla kan knyta lite kontakter, få lite tips och idéer!

Kram,

Anna

Forum - http://smagodis.getforum.org

Blogg - http://www.thethriftystylist.blogspot.com/

Cecilia said...

Desiree:Tack så mycket.Ja det kändes riktigt skönt att lånet gick igenom...särskilt i dessa tider.Ja flygpriser kan ju variera väldigt men så här billigt har jag aldrig varit med om..helt sjukt.

Taina:Ja ibland blir jag så trött efter allt letande i flygbiljettsdjungeln men den här gången gick det riktigt fort och lätt.

Anne:Ja visst var det riktigt stora fynd.Nej vi åker hem 22 april.Det är aningen smycket att tänka på inför hemresan men vi betar av en efter en sak och det känns skönt.Kram!!

Millan:Hade varit himla skoj att träffa dig/er när ni är i Sverige men ni kanske kommer tillbaks i sommar igen?!Kram

Marianne:Hihi nej det finns ju sämre fynd.
Kram

Anna:Vilken bra ide´ du har kommit med!

StrandMamman said...

DET kallar jag månadens fynd: flygresa och företag!! Grattis!