Wednesday, June 25, 2008

IKEA besök



För ett par veckor sedan blev det så ett mycket efterlängtat IKEA besök,i Orlando,för oss och vi hade riktigt roligt,och vi längtade efter nästa besök redan innan vi kommit ut.

Eftersom vi skall göra i ordning vårt kök här hemma så tittade vi på vad det finns att välja på.Vi hittade några tänkbara jätte fina kök som inte alls kostade mycket.

Det var inte alls mycket folk,mindre än vi är vana vid från Sverige.Det var riktigt mysigt att gå omkring och titta.

SJÄLVKLART blev det inköpt lite onyttiga matvaror som bilderna visar,men även knäckebröd,Kalles kaviar,blåbärspaj och vaniljsås.
Eric fick lite möbler,två stolar och ett bord.Han skall alltid ha nån av oss att sitta på stolarna (ett under att de håller) så fort vi är inne på hans rum.Löjligt billigt var det för möblerna,som säkert kommer att bli utslitna kan jag tänka mig.


Bilarna är snart uppätna av herrn i huset...


Dammsugarna har han också påbörjat...han börjar bli värre än vad jag är när det gäller sött.




För ett par veckor sedan innan vi var på IKEA så var vi och handlade i en affär som har en hel del europeisk mat,b la lite svenska grejer.Hur som helst när vi gick ut därifrån så sa hon i kassan att vi har den bästa chokladen i världen.Men det vet vi ju,att Marabou är mmmmmmm god.



3 comments:

zanza67 said...

Hehe kul att läsa om livet där på andra sidan. Fin bild på P.
Säg till honom att de små knattarna behöver lite egen tid också o inte bara sitta o leka med leksaker på bordet hela tiden...:)

Cecilia said...

Jag ska säga till honom att sluta hänga så mycket vid det bordet...fast det är nog hopplöst,finns ju så mycket att leka med där inne.

m family goes västerut said...

Glöm inte att beställa IKEA-katalogen från hemsidan. Iallafall kommer den inte till oss som har 2timmar till näsmsta oas. Sist jag var på IKEA kände jag mig verkligen HEMMA. Härligt!

Glad att jag hittade hit, återkommer.