Friday, June 20, 2008

Show and tell-Klockan fem

Den här veckans tema var klurigt,jag vet inte riktigt om jag blir nöjd med mitt resultat,kanske blir lite "flummigt"Men det skall bli roligt att se hur alla tolkar det.

Mitt tema är väldigt väder baserat,om jag kan säga så.
Min första bild tagen utanför Burger King,sittandes i bilen (tack och lov).Utanför hällregnade det och åskan dundrade fram.Burgaren satt jag nästan i halsen när blixten slog och i samma sekund brakade det till.
Klockan var nu fem.


Jag har fått mina bilder i lite galen ordning för här är klockan alldeles innan 5 och innan vädret bryter ut.Men det är inte många minutrar mellan den första bilden och de följande två fotona.Jag var bara tvungen att ta kort för himlen var så svart,så svart i det redan svarta.


Klockan fem visar vår micro/köksfläkt.Köksfläkt är väl synd att kalla den kanske för jag tycker inte det händer nånting när vi startar den.Den dånar men suger ingenting.Vi har ett väldigt antikt kök skulle man kunna säga (dock inte den här vita saken då) och det är dags att göra om det.Det är ett projekt som säkert kommer att pågå vid ett flertal Klockan fem tillfällen.




Klockan fem igår torsdag såg vädret ut så här,eller åtminstone så visade Wesh radarn så här.Första gången vi såg ett väder (sen vi kom hit i år) som var så kraftigt att det kunde uppkomma Tornado.Lite roligt att kolla vad det står om de olika cellerna och vad de innehåller.Idag såg jag väder som kunde innehålla hagel stora som höns ägg (har jag aldrig hört förut,lät lite roligt när jag läste det).Vet ju dock att det finns större hagel än höns ägg.


Klockan fem på morgonen sover jag för det mesta gott så vida inte T är vaken och vill ha mat.Är tacksam för att jag inte kan visa ett foto som är taget så tidigt på morgonen.
Vi har ingen väggklocka än utan den enda klockan vi har är den på micron.


För övrigt nu så önskar jag alla en trevlig helg och Midsommar till er som firar den!Här blir det väl åtminstone en sillbit och en torr tråkig potatis,i brist på färskpotatis.

8 comments:

Fritt ur hjärtat said...

Hugaliga! Så svart, men det påminner om midsommarvädret här! Hörde precis på radion att det varit en tornado på Orust?! Hur klarar man sig utan väckarklocka?
Klockan 5 går jag upp! Av fri vilja. Ha en fin helg.

Annika said...

Visst är det ruggigt när dom där eftermiddagsstormarna rullar in...OCH ni har ju fler av dom än vad vi har.
TUR att ni satt i bilen.
TREVLIG MIDSOMMAR!!!

Lullun said...

Och trevlig midsommar till er!! Det var lite av en himmel & regn ni fick. Visst låter det spännande med tornados och gigantiskt hagel. Men oj, vad glad jag ändå är för att jag inte själv sitter mitt inne i en sådan "omgång". Hoppas ni också slipper undan. :-)

Desiree said...

Oj oj vilket väder! Vilken storm. Regnet vräker verkligen ner. Tur att du hann in på Burger King och kunde ta skydd där. Vädrets makter är inte att leka med. Ni bor ju i det tropisiska Florida så det blir ju en och annan tropik storm, inget man direkt är van vid hemmifrån. Ha en skön midsommar.

Cecilia said...

Simone:Tornado på Orust,skojar du?!Jag har mobiltelefonen istället för väckarklocka för tillfället.Men det skall inhandlas en riktig klocka istället.
Trevlig helg!

Annika:Peppar peppar så tycker jag att det varit relativt lugnt här nere med väder och att ni har fått betydligt värre hos er.Men å andra sidan bor vi på ett väldigt bra ställe väder mässigt....för det mesta.

Lullun:Ja lite spännande är det men man känner sig dock ganska liten när det handlar om Tornados dock.De kan absolut kvitta,usch och fy.

Desiree:Nej precis,inget man är van vid från Sverige direkt.Såg att sommaren kom ikväll 7:59 (varför just det klockslaget?!).Kan det bli mer sommar än så här alltså?!
Trevlig midsommar!

Anonymous said...

oj, vilket busväder! men ändå är himlen vacker på nåt sätt...

Cecilia said...

Leopardia:Ja det är konstigt att himlen ändå är så vacker när det blir sånt väder.Det är något magiskt över det.

Marianne said...

Vilket väder! Fast för mig ser det ju rätt skönt ut med lite regn. Aldrig är man nöjd ...

Visst var det svårt den här veckan, men du fick till det riktigt bra. Speciellt med det lilla tillägget!

Än en gång, ha en riktigt skön helg!