Thursday, June 11, 2009

Bäst att passa sig

Nu är det verkligen dags att tänka på vad för ord man säger innan man säger de,det finns ju ord som inte är väl valda ord och inte vackra.
Eric tar efter oerhört mycket nu och upprepar mer eller mindre vartenda ord som sägs.

För ett tag sedan när vi satt och åt,barnen och jag, så var det en fluga som var väldigt närgången och uppenbarligen störde den Eric också för rätt som det var klev han upp från stolen och försökte slå till den.Men han missade och ur den söta munnen kom "F*n" .Tala om att bli snopen men det lät så gulligt så jag kunde inte göra annat än att skratta åt honom.
Även om det inte var ett klart ord så förstod jag vad han menade.

Han är även mycket för att räkna nu och favorit siffrorna är 5,8 och 9 av någon anledning.När han skall säga 7 så låter det som en amerikanare skulle säga det.
Det låter så skönt alla dess ord som bubblar fram nu,slass istället för glass,capisch istället för vatten (vad han har fått det i från övergår mitt förstånd) och sen är det en hel uppsjö av andra söta ord.

2 comments:

Anonymous said...

Åh vad roligt att Eric börjar prata lite mer!! Max säger mamma, tack, toto, pappa, nej ocg där nu.
Kramis

Cecilia said...

Jag skulle ha Tindra att säga Roger i lördags då fadder Roger var här och det var väldiga RRRRRRR som kom,lät så roligt.Jag har inte tänkt på om Tindra säger tack än men däremot så bockar hon väldigt när hon får något.Får väl lära henne att hon ska niga istället :-)
Kramis