Wednesday, June 10, 2009

Skolavslutning

Nu har många redan slutat skolorna och jag tror väl att de som inte redan har gjort det gör det väl senare den här veckan.
Det är typiskt skolavslutningsväder,åtminstone som jag kommer ihåg att det var år ut och år in,regn och kyligt.Visst,det kan vara mysigt med regn men gärna inte mer än varannan vecka eller högst en gång i månaden och inte en hel dag.
Från klass 1-6 så hade vi våra skolavslutningar i Österplana Kyrka på Kinnekulle och därefter i Götene i gymnastiksalen (inte lika vackert).Minnena från Österplana tiden sitter verkligen som klister och då jag hör de typiska avslutnings sångerna,Den blomstertid,Ida´s sommarvisa och allt vad de nu heter så är det svårt att inte få gåshud.
Jag tycker det är så mysigt och jag längtar till att våra småttingar skall få vara med om detsamma,var det nu blir när det är dags.

Vad härligt med sommarlov,samtidigt som det var lite vemodigt den sista dagen även om vi visste att vi kanske skulle träffas om några dagar igen.
Inte var ett sommarlov på gymnasiet detsamma för då jobbades det ändå så gott som hela somrarna.Fast det är klart att det var ju ändå sommar och LOV.

Vet inte vad jag skall göra idag,finns alldeles för mycket att göra.Idag blir det väl till att snällt vara inne med barnen,åtminstone så länge det regnar.

2 comments:

Anonymous said...

Japp, sånt väder var det i Skåne också på skolavslutningarna... Även typiskt midsommarväder! Jag gillar faktiskt inte juni, och försöker att undvika att åka hem då - man blir ändå bara besviken på vädret. Själv är jag ett julibarn så kanske därför jag är mer för juli men vädret är ju också bättre då!
Kram!

Cecilia said...

Ja precis det är ju även typiskt midsommarväder.Mina föräldrar har berättat att det t o m snöade en midsommar efter att jag var född.Hoppas att det aldrig händer igen :-)
Jag tror att jag kan räkna mina födelsedagar som varit varma och fina på en hand,för de är inte många.
Kram!!