Friday, June 26, 2009

Oj då...

....vad tiden rusar iväg.Jaha så har midsommar sprungit förbi och snart är det juli redan.

Det är fullt upp hela dagarna,ibland blir jag riktigt le åt företaget.Nu går det trögt,riktigt trögt och det känns som att vi jobbar i motvind.
Men då är det ju skönt att det är så underbart väder som vi har här nu i Sverige,för vem längtar bort då?!

För övrigt så har vi hunnit med en sväng till Hällekis i veckan till mina föräldrar.Vi var på begravning.Begravningar är ju då aldrig roliga men det känns väl lite mer när personen i fråga är ung och skulle haft så många fler år framför sig med sin familj.
Prästen pratade om minnen och jag har sen dess kommit att tänka på så många olika saker som har hänt de senaste 25-30 åren om inte annat.
Det var en väldigt fin begravning,fina psalmer och framförallt oerhört fin solosång.Tårarna rann och rann och ögonen var aningens torra och trötta vid dagens slut.

Snart läggdags men jag sitter och kollar på V.Tänk att man tyckte den var så bra då den visades första gången.Jaja den går allt att se på nu med men den är väl inte lika bra nu som då.
På tal om TV.Nu är det ju faktiskt sommar med tanke på att Allsång på Skansen,Morden i Midsomer och Sommar med Ernst har börjat visas.Efterlängtade avsnitt av Morden i Midsomer.Både Per och jag har en tendens att somna till avsnitten men inte för att vi inte tycker om det.

3 comments:

Marianne said...

Tråkigt att ni har varit på begravning, jag hoppas att det INTE var en ung människa som hade kunnat få många fina år, utan en person som hade många fina år bakom sig.

Trist också att det är så segt med firman. Men nu säger de ju att det ska vända i ekonomin, så jag hoppas att det märks för er också riktigt snart.

Kram!

Desiree said...

Ha det fortsatt bra på semestern här hemma. Man får passa på att njuta av det fina vädret här. Så skönt att slippa den där riktiga hettan och fukten som finns i både Alabama och Florida. Vad tragiskt när en ung person går bort alldeles för tidigt. Jag förstår att den begravningen måste kännts jobbig att behöva gå på. Men det var bra att den blev både fin och stämningsfull. Sköt om dig.

Cecilia said...

Marianne: Ja begravningar är då inget vidare.Man vet att det kommer en kväll den dagen med men fy så jobbigt timmen i kyrkan.Han var ung,fyllde 55 år dagarna innan han dog.Ingen ålder alls.Så visst hade han många fina år bakom sig men han skulle kunnat få nästan lika många år framför sig.
Ja vi får innerligt hoppas att ekonomin är på väg att vända.Å andra sidan är det ganska lugna månader i USA över huvud taget nu vare sig det är kris eller inte.Så vi får hoppas det vänder nu snarast.
Kram!

Desiree:Ja det är verkligen skönt att slippa fuktigheten.De senaste dagarna har det å andra sidan varit den värmen som kan bli där så man har ju nästan flytit bort.Men man får passa på att njuta så länge det varar :-)
Jag kan tänka mig att du njuter till fullo!!