Friday, June 12, 2009

Regn svammel

Här öser regnet ner.Undrade tidigare i morses om det verkligen skulle bli så farligt med regnet men nu tror jag absolut att det kan komma upp till 50mm regn precis som det är sagt.
Tycker synd om stackarna som tar studenten idag och de som står och väntar på dem.Usch vad blött det blir.Jag tror att barnen i det här huset tycker det är tråkigt att vara inne hela dagen om det nu fortsätter regna som det gör.
Vi har snart en ej planerad pool i trädgården där det inte sugs upp något vidare,eller snart och snart det ÄR redan en pool.
Jag tror inte att det är stor risk att tvätten torkar den här helgen,den blir väl bara renare och renare istället.

Jag funderade förut över bloggen och varför hålla på och skriva.
Tror att det var viktigt i början med att få bekräftat att det fanns läsare och det fick jag bekräftat med kommentarer.Nu är det nästan ingen som kommenterar längre men jag vet ju ändå att jag har några stackars få läsare och det är de som är de viktiga för mig. Det är roligt att skriva för jag vet att det är ett bra sätt att hålla kontakten på med resten av familjen som inte är på samma plats som vi.Framförallt då vi är i USA.

Nej nu är det dags att göra lite korv stroganoff innan barnen äter upp varandra.

7 comments:

Annika said...

HEJ!!! Visste inte att du tagit upp ditt bloggande igen!!
KUL!
OCH ni är o sverige. Blir ni hemma hela sommaren??
Mysigt!
Vädret verkar vara bedrövligt astrist. HOPPAS det bättrar sig!!
Kramar!!

Millan said...

Fy vad trist med regn och rusk sa har i studenttider. Det spelar faktiskt en viss roll anda... att man far fint vader! hela kanslan den dagen blir ju sa harlig om det ar soligt o varmt... med hopp om en fin sommar och fin framtid pa nagot satt :-).
Ja det dar med bloggandet ar lurigt. Lite blir det ju sa nar man inte skriver sa ofta att man tappar 'lasare'. Jag la in valdigt fa inlagg for nagra manader sedan (bland annat da vi var i sverige) och kande ocksa da att det blev valdigt tyst bland kommentarerna nar jag laste. Men det var a andra sidan inte sa konstigt alls.. for jag hade knappast tid att lasa och kommentera hos andra heller.
Huvudsaken ar ju att du skriver for att du vill skriva !! Och jag haller med om att det ar ett himla bra satt att halla kontakt med ovriga familjen och vannerna pa.
Kram och trevlig (solig?) helg!

Cecilia said...

Annika:Jo visst jag kunde inte slita mig från bloggen så jag ska försöka så gott det går att skriva förhoppningsvis varje dag.
Ja säg det du,hur länge vi blir i Sverige.Från början sa vi september kanske men vi får väl se hur det går.Beror en del på hur det går för företaget framöver.
Kram!

Millan:Nej precis man vill ju gärna ha sol på avslutningarna,men det var väl inte många som hade sån tur i förra veckan tyvärr.
Ja så är det ju att,hinner man inte blogga så hinner man inte heller gå och läsa bloggar och det är klart att då blir det mindre kommentarer.Jag saknar att sitta på morgonen och läsa bloggar och kommentera.Men den tiden försvann när vi kom till Sverige.För visst är det skoj att hålla kontakten genom bloggarna?!
Hoppas att ni haft en bra helg.
Kram!!

Anonymous said...

Jag har själv kommit in i en liten bloggsvacka - precis när bloggen fyllt två år... Är inte så jättemotiverad att skriva så ofta och inte heller att läsa andras bloggar... Eller jo, jag läser men har haft mindre ork att kommentera. Sorry! Hoppas att du kommer fram till vad som känns bäst för dig när det gäller bloggen. Jag vill absolut inte lägga ner min blogg men väntar på lite mer blogginspiration ;-)
Kram!
PS Och jättegrattis till det positiva beskedet från ambassaden. Att man inte blir jublande glad kan ju bero på att det drar ut så långt på tiden att det blir riktigt antiklimax när man väl får sitt visum!

cia och roger said...

Jo fortsätt skriva! Jag läser även om jag är dålig på att lämna kommentarer.
Kramiz

Marianne said...

Jag har också varit inne i svacka, både att skriva och läsa (i ett par omgångar) så det är därför jag inte har hört av mig. Plus att du har haft svacka. MEN du finns kvar på min dagliga lista, även om det inte har blivit dagliga besök.

Så jag hoppas att du kommer ur din svacka du också, och att du fortsätter!

HA DET JÄTTESKÖNT I SVERIGE!!!
Kramar!

Cecilia said...

Petra: Jag tror att vi är några stycken som hamnat/hamnade i sen liten svacka och det är väl inte så konstigt heller,att det händer.På sommaren har det ju en tendens att bli lite dött då man har fullt upp med annat kanske.
Ja det är så sant det där med visumet,man väntar och väntar och sen när beskedet kommer så känns det som "jaha det var ju kul".Men det känns riktigt skönt.
Kram!!

Cia: Jag är ruskigt dålig på att lämna kommentarer nu men jag läser jag med....nu senast om ätande av kräm :-)
Hoppas det går bra med din tå din stackare.
Kramis

Marianne:Jag har varit inne och snurrat hos dig och det är skönt att se att du är tillbaka.Gillade verkligen bilden du hade på Obama (även om det nu inte var du som tagit bilden så var det en härlig bild.
Kramar!