Tuesday, March 3, 2009

Batteriladdare

Önskar att det fanns en batteriladdare som människan kunde koppla sig till för att ladda våra kropps batterier.
Nu går de på sparlåga känns det som.
Igår kväll var jag så trött tidigt.Men det är väl inte så konstigt kanske.Försöka jobba här hemma är ibland lättare sagt än gjort.Särskilt när vi har en liten herre i trotsåldern som skriker för minsta grej som inte går hans väg.
Rätt var det är så står han bredvid mig och skriker.Idag fasade jag för att det skulle vara likadant för jag såg tendenserna i morses.Men det vände av någon anledning så än så länge är det lugnt.
Nu blir det nog inget mer jobbat för min del idag tror jag.De printar Bulletinen för den här veckan så jag kan nog ta det lite lugnt nu en stund....och leka med barnen istället.
Känns dock inget lockande med att gå ut för det är ingen värme.Har fått slå på värmen här inne igen.Usch och fy.Fast till helgen ser det ut att bli runt 30 grader och det får vi hoppas stämmer.
Inatt drömde jag att vi hade en jätte stor orm i buskarna,hur den kunde hänga där begriper jag inte.Tack och lov att det inte är den storleken på ormarna som KAN finnas här.Nu var det peppar peppar ett tag sedan vi såg en (de har väl förfrusit) och den lever inte längre...Även om den var ofarlig så är det ändå otrevligt att ha de i trädgården med tanke på barnen.

Amerikanarna har dille på att bygga banker och bensinmackar förstår vi.Förstår inte varför.Vi bor ett stenkast från en mack och nu bygger de nästa precis mittemot på andra sidan vägen.Vad är vitsen?!Jag vet inte hur många nya bensinstationer som kommit här i staden det senaste året.Några har tydligen gott om pengar...

4 comments:

Anne said...

Ja, jag känner mig ju som bekant rätt orkeslös själv så jag skulle också kunna behöva en batteriladdare.
Läskigt drömma om ormar, ännu läskigare se dem på riktigt.
Nu blev jag lite mer nyfiken på det här med ormar och trädgård, har ni haft nån riktigt stor orm där?
I och för sig vet jag inte om det riktigt spelar nån roll med storleken, även små ormar är obehagliga. Tycker jag.

Desiree said...

Jag håller med dig till fullo. Önskar också att det fanns en batteriladdare för människor. Det hade suttit fint många gånger. Jo trotsåldern är väl bland de jobbigaste perioderna. Hoppas den inte är allt för långvarig. Hoppas även att värmen kommer tillbaka snart. jag tycker också att det är på tok för kallt just nu.

Millan said...

Ja det hade varit ordentligt skont! undrar omd et ar nagot i luften nu... kanske att vi haller pa att byta arstid? Jag kanner det ocksa som om luften gatt ur mig... jag sitter och gaspar pa soffan nu och maste nog ga och lagga mig.
Fy vad laskigt med ormar... jag ar rejalt ormradd fast jag knappast aldrig sett nagon i verkligheten.. fy!
Ja... trotsaldern... jag kan bara sympatisera. Det ar skitjobbigt rent ut sagt! styrkekram

Cecilia said...

Anne:Kanske gårdagens nyhet fick dig på andra tankar :-)
Hoppas att vi också kan få positiva besked från USCIS.Nja de är väl i storlek med en huggorm de flesta ormarna eller något mindre och inte farliga...Usch ändå.

Desiree:Ja vädret är på tok för konstigt och ni som fått snö också,fy.Men till helgen vänder det äntligen!!

Millan:Ja fy för trotsåldern.Tycker samtidigt så synd om honom för han har bara Tindra och mig hela dagarna så det kan inte vara så roligt.Tyr att det vänder nån gång.Tack för styrkekramen!!
Kram