Friday, March 27, 2009

Fredagstema

Sista Fredagen i Mars och så alltså sista dagen för Erica att stå för fredagstemat som idag är Om jag vann 10 miljoner skulle jag......
Ja som jag känner just nu så skulle jag inte hålla på med det jag gör om dagarna utan då skulle jag antingen vilja ha kvar företaget men ha en heltidanställd som skulle göra jobbet som jag gör nu eller också skulle jag inte vilja ha kvar företaget över huvud taget.
Idag är en tung dag så då drömmer jag gärna om 10 miljoner kronor. :-)

Alla eländiga lån skulle betalas av och Eric och Tindra skulle få en hel del pengar på varsitt konto så de har när de blir äldre.Vad mer skulle jag vilja?! Tja ett hus nere i Key West kanske inte vore så dumt eller på nån av de andra öarna på väg dit.
Vi har även pratat om att bygga hus i Norge så hade vi så mycket pengar skulle vi nog inte tveka.
Vi pratade lite om det här i somras och då sa jag faktiskt att jag skulle kunna tänka mig en lägenhet i Stockholm.....men jag fick inte så mycket medhåll av maken då det gällde den tanken.

Hur mycket skulle försvinna i skatt förresten, blir det något kvar? Ja ja oavsett så är det ju mycket pengar.

5 comments:

Erica said...

Låter som härliga drömmar :)
Och visst är det vissa dagar då man gärna drömmer sig bort om vad man skulle göra om man vann en storvinst :)
Jag som är arbetslös har många sådana dagar nu för tiden ;)

Hoppas du får en bra helg!

Cecilia said...

Erica:Ja och jag kom på fler drömmar efter att jag lagt in inlägget...som vanligt.Det är tur att det är gratis att drömma sig bort eller hur?
Tack för mycket bra teman!!
Ha en trevlig helg du med.

leopardia said...

Haha, nu har jag läst på andra ställen det där om skatten, det är tydligen det vi svenskar tänker på ;)
Härligt med massa hus!

cia och roger said...

Åh...tänk om man ändå hade 10 miljoner kronor!!!!! Kram

Taina said...

10 miljoner ÄR mycket pengar. Visst finns massor man kan göra för den slanten. Så som att betala skatt, som du skrev! HAHAHA!
Hus och lägenhet och en slant till barnen låter ju som vettiga saker att lägga pengarna på ;)
Ha en fin helg: