Friday, March 13, 2009

Show and Tell - Min drömdag

Fredagens tema för Show and Tell är Min Drömdag.
Jag har funderat under ett par dagar på vad som är min drömdag.Skall det vara en dag som är en drömdag för en dag bara eller är det en dag då drömmar går i uppfyllelse och som gör att livet blir "bättre".

En drömdag som livet ser ut nu är att inte behöva jobba utan att bara kunna njuta av att vara ledig.Så klart vi är lediga på helgen för det mesta men visst vore det skönt att få njuta en vardag också.Inte behöva känna stressen över att det och det skall göras.Självklart så skulle jag vilja att även Per var hemma den dagen och ordet företag skulle inte existera....
Ja drömma går ju alltid.
Visst vore det en drömdag om det helt plötsligt kom så mycket pengar att man blev ekonomiskt oberoende så att alla lån blev avbetalda.Det skulle verkligen vara en drömmars dag.

Drömdagar som varit har ju självklart varit dagarna då vi fick veta att vi väntade barn och då de föddes.Det finns ju inga andra dagar som kan klå de dagarna.
Men det går ju inte att jämföra sådana dagar med en dags ledighet :-)

Kan dock inte påstå att dagarna nu har varit några drömdagar fast vi hade hoppats på att haft lite mer njtning och att per kunde vara hemma lite mer.Vet inte om vi har hittat den bästa som kan jobba för oss tyvärr,kanske är hon för ung.... Vill tjäna pengar men inte gärna jobba för att få de.....Hur nu det går ihop.

Ha en trevlig helg!

10 comments:

Fritt ur hjärtat said...

DÅ hoppas jag ni får vara lite lediga snart.

Mia said...

En ledig dag där man kan göra vad man vill tillsammans utan att ha en massa måsten! Det låter härligt!

Miss Marie said...

Hoppas ni får vara lite lediga snart! O visst kan en drömdag se ut på många sätt!

Desiree said...

Jo visst finns det många olika typer av drömdagar. Jag hoppas också att ni får vara lite lediga snart och bara tillbringa trevliga stunder ihop hela familjen.

Anonymous said...

Intressant det du skriver om att en drömdag kan vara EN bra dag, eller en dag som gör livet allmänt bättre. Tror nog faktiskt att en dag som gör livet lite lättare att leva kanske skulle vara bättre, fast i och för sig så kan ju En riktigt bra dag ge minnen för livet...

Hoppas i alla fall att du kan få en riktigt bra dag att njuta av så snart som möjligt!

Anonymous said...

Och så finns det de som säger att man inte kan köpa lycka för pengar ;) sicka knasbollar!

Norrsken och stjärnfall said...

Ja, ledighet är ju alltid trevligt och när man då får vara ledig tillsammans med sin familj är ju bland det bästa som kan hända.
Så jag önskar att ni får vara ledig under en längre tid med varandra.
Ha en bra helg.

Erica said...

Ja, att kunna vara ledig och bara njuta skulle vara en drömdag :) Hoppas att ni snart får någon sådan :)

Förstår att det är underbart när man får veta att man ska få barn och deras födelse.

MVH /Erica Pettersson

Saltistjejen said...

Hoppas ni får lite ledighet snart! Det behövs för att man ska orka med allt omkring en.
Kram!

Cecilia said...

Simone:Ja det hoppas jag med!

Mia:Ja det låter väldigt skönt,fast frågan är om man nånsin kommer ifrån alla måsten.

Marie:Ja hoppas hoppas.

Desiree:Ja vi hoppas att kunna få njuta lite mer när vi kommer till Sverige.

Victoria:Ja jag funderar fortfarande på hur en Drömdag är....

Leopardia:Ja tänk va?! :-)


Norrsken:Ja visst är det härligt att kunna vara tillsammans hela familjen och inte bara 3/4 av den.

Erica:Jag skulle i dagsläget njuta för fullt bara av att kunna ligga och läsa en tidning eller en bok eller bara vara.


Saltistjejen:Ja precis,ledighet behövs för att orka!
Kram