Tuesday, March 10, 2009

En vändning

Ja det mesta verkar ha tagit en vändning i rätt riktining.Det enda som inte verkar ha gjort det är min stolliga laptop som gör ÄN mer konstiga saker trots att vi nu lagt in XP istället för VISTA.
Det är inte alls roligt att sitta och jobba då den helt plötsligt flyttar markören till någon annanstans och vips så vet jag inte var jag är och skriver.
Men hopp om livet är det ändå.

Här är hur mycket folk som helst.Dels så är det spring break så mycket ungdomar är det överallt,framförallt nära havet.Vi var ute och åkte en liten sväng i söndags och det var ett myller av bilar och människor överallt.Härligt att se,för då vet vi att det inte går mot sämre tider i varje fall utan folk har upenbarligen pengar att spendera igen.
Vi konstaterade att så här mycket folk såg vi inte för två år sen då vi var här (förra året kom vi ju inte hit förrän i april).Folk tittar t o m på bilar och det har vi inte sett på länge heller.Alltså hos bilhandlarna.

I morgon kväll är det så dags för färd mot rymden igen för rymdfärjan Discovery (tror jag det är).Den skjuts iväg efter 9 på kvällen så det får bli att studera den på gräsmattan här hemma istället för på närmare håll.Det fungerar bra det med.
Det lär vara mycket folk som kommer vara lite överallt och kollar.

Nu har vi för övrigt fått veta att i veckan så skickar de iväg tilläggspappren till min visumansökan så nu är det bara att invänta svaret om rimligen 1-2 veckor.

5 comments:

Anne said...

Jätteroligt att höra att ni kan se att det verkar gå mot bättre tider. Ni om några ser nog sånt bättre och mer tydligt än många andra, jag som inte jobbar eller är ute på det sättet märker ju inte signalerna på samma sätt. Men som du säger, bara att se folk hos bilhandlarna och att folk tittar på nta bilar känns ju som ett bra tecken.
Aha, så tilläggspappren är inskickade. Då får vi hålla tummarna och hoppas på besked inom de 1-2 veckor du nämner.

Cecilia said...

Anne:Ja och nu inte bara de tittar utan nu köper de tydligen också.Så det verkar som att det går åt rätt håll.För Floridas del så ser vi att det är mycket vägbyggen på G,vilket ju är bra.Ja advokaten hade sagt att beslut skall komma fort efter att de fått in pappren till USCIS.

Victoria said...

Ah, är det uppskjutning ikväll - då ska vi kika och se om vi kan se den härifrån!
Kram/Vic

Desiree said...

Jag hoppas verkligen att ekonomin och de bistra tiderna vänder snart eller håller på att vända. Ja här är det spring break också. Jag önskar bara att man hade det själv. Jag har också varit med om datorer där markören hoppar så som den gör på din. Det kan verkligen driva en till vansinne. Spännande med ytterligare en rymdfärja som ska skjutas upp. Det verkar som det sker relativt ofta. Vet du ungefär hur många gånger per år som de gör uppskjutningar? Jag ska hålla tummarna för att eran visumansökan går igenom.

Cecilia said...

Victoria:Ja det blev ju inte mycket till uppskjutning igår fast tur var väl det annars hade det väl kunnat sluta illa.Vi får väl se i morgon vad de säger.
Kram!

Desiree:Ja precis,visst vore det skönt med spring break för oss också.Tur att det snart är helg.Jag tror att det är ca 4 varje år som skjuts upp.Beror nog på om det blir uppskjutet också som det nu har blivit med Discovery i en månad.