Friday, March 6, 2009

Show and Tell - Fredagstema

Tänk att det redan är Mars och snart är första veckan avklarad.
Den här månaden är det Erica som står för fredagarnas tema.Idag är det min bloggplats.
Min bloggplats har blivit stationär nu det senaste veckorna tack vare min strulande bärbara dator.
I vanliga fall brukar jag sitta ofta vid frukostbordet och blogga eller en och annan gång i soffan.Men nu blir jag sittandes vid skrivbordet.
Så fick jag ju visa att det är stökigt också..... :-)

Det är i och för sig en bra bloggplats för det är inte så lätt att få ha datorn i fred då jag sitter i soffan,för alltid kommer det något troll som skall pilla på tangenterna.
Lill trollet tycker det är ALLRA roligast då jag går ifrån rummet så hon kan hoppa upp på stolen och skriva lite.Så nu får jag t o m stänga dörren och låsa då jag går härifrån.




Jag inser fördelarna med att ha en stationär dator också,framförallt eftersom jag använder den så mycket för jobbets skull och sitter och skriver in nya jobb osv.Men jag saknar allt att använda den bärbara även fast det är en riktig klumpeduns faktiskt.



Nu ska jag återgå till att jobb igen.
He en fortsatt fin fredag!

7 comments:

Saltistjejen said...

HAha! jo det är inte lltid lätt att få ha sin daator ifred...!
Kul att se din lboggplats!
kram!

Anne said...

Fin bakgrundbild!
Jag kan tänka mig att jobba med en stationär dator och en fast plats på ett skrivbord blir mer "jobbmässigt" och mer seriöst på nåt sätt. Kanske att man omedvetet går in i jobbkoncentration när man liksom sätter sig vid skrivbordet.

Taina said...

Såååååå stökigt är det väl inte! Visst är det bra med en bärbar så länge man får ha den ifred ;)
Trevlig helg.
Kram

Millan said...

Fast jag tyker att det ar lite skont med var lapptop sa tycker jag faktiskt egentligen battre om stationara datorer tror jag. De kanns mer riktiga pa nagot satt ;-). Men visst ar det bekvamt att kunna ta med lapptoppen och satta sig dar det passar for stunden.
Trevlig helg. Kram

StrandMamman said...

Soffbloggarhälsningar!

Suddrik said...

Vad fin och ljus bakgrund du har ändrat till på bloggen!
Ditt skrivbord är absolut inte stökigt...!

Jag vill också ha 30 grader, det har snöat och haglat här idag igen. Hemskt, hemskt kallt alltså!!

Cecilia said...

Saltis:Ja tänk att datorer kan vara så roligt...framförallt tangentbordet.
Kram

Anne:Ja det kan nog vara som du skrev.Fast jag har ändå svårt att hitta jobb koncentrationen....men det beror nog på annat.Stökigt skrivbord t ex.

Tina:Ja visst är det bra.Använder min bärbara igen men nu är den ÄNNU konstigare.
Kram

Millan:Ja det är lite delade känslor där,jag tycker också om både och.Men visst är det smidigt att kunna sitta varsom helst med den bärbara,vare sig det är ute eller inne.
Kram

Strandmamman:Trevligt med en soffblogghälsning!!

Suddrik:Ja nog blev den bättre med den bakgrunden.Önskar att det fanns mer att välja på eller att man kunde det där med att fixa bloggsidan själv annat än basic grjerna.
Usch och fy för sånt väder,det låter inte alls skoj.