Monday, September 8, 2008

Ingen Ike

Stackars folk som har hamnat i vägen för Ike.Usch.Ja och eländet är ju fortfarande på väg men förhoppningsvis mattas den av.
Jag har en arbetskamrat (i Sverige) vars pojkvän precis kommit till Västindien för 1 vecka sedan och det var då ingen bra tajming...å andra sidan hade han nog inte så mycket val p g a jobbet.

Tack och lov så verkar det som att vi slipper ovädret,man vet ju aldrig vad som kan hända ute i vattnet men som det ser ut så har han en annan riktning.
Jag tror att många här i Brevard,b la, är nog väldigt tacksamma för det då de fortfarande har otroliga översvämningar efter Fay

I morses så vaknade jag av att det dånade nåt otroligt.Trodde att det var regn men tyckte det måste vara otroligt då solen sken.Men visst,ute ösregnade det och blåste som bara den....samtidigt som solen sken.Tala om överraskningsregn.

10 comments:

Elina said...

Ja det är lite obehagligt med alla orkaner här omkring!

Ormen är nu borttagen av poolskötaren. Hehe ja det var ju tur vi inte ringde någon, för han sa att de är helt ofarliga. Men ändå, man vet ju aldrig!

Vet inte hur länge jag stannar i Florida, men det blir väl så länge lusten och ekonomin räcker till! :)

Själv då, hur länge har du bott här?

Cecilia said...

Elina:Vi har varit från och till i ett par år pga visum elände.Men nu blir vi nog kvar här....vad det verkar.Trivs du i Tampa?Jag har bara åkt förbi på väg till St Petersburg.Har förstått att det verkar bo en och annan svensk just i Tampa.

Annika said...

Här var det nygjort! Trodde jag kommit fel först. Men omväxling förnöjder också.
Ja, nu får orkanerna lugna ner sig ett tag...Usch och fy. Det verkar som om Ikes styrka har mattas av. Bra!
Kram!!

Desiree said...

Skönt att det verkar som om ni kommer att slippa Ike. Ni har ju redan haft nog med Fay. Det är lustigt men vackert när det både regnar och solen skiner sammtidigt. Ha en bra dag.

Cecilia said...

Annika:Ja jag kände för en förändring och bloggen var enklast att börja med.Ja nu kan det gärna räcka med oväder för i år....
Kram!

Desiree:Ja jag har nog aldrig varit med om så konstigt väder som i morse.Det var lite mystiskt.
Önskar Dig en trevlig dag!

Marianne said...

Säger som Annika, trodde jag hade kommit fel först! Men det är fint!

Skönt om ni slipper Ike, men hur ser det ut i New Orleans, är det dit han är på väg? Har inte sett någon rapport sedan i går morse. Nej, nu vill vi inte ha en enda orkan till!

Kram!

Cecilia said...

Marianne:Jag har inte nån större direkt pejling på Ike just nu.Men jag tror han är på väg mot Texas.Förhoppningsvis så minskar han i styrka.

Kram!!

Anonymous said...

Hallå där! Jo, jag ska andas härlig Sverigeluft åt alla som vill ha ;o) Åh, så fint du har gjort det här inne..nu känner jag igen mig lite ;-)Håller tummarna för att ni klarar er ifrån de värsta orkanerna!!! Kramis!!

Fritt ur hjärtat said...

Men vad du gjort om! Jag trodde jag hade gått fel;-)

Cecilia said...

Tina:Förfrys dig inte bara....Tack,vad bra att du känner igen dig på bloggen.Skall tänka på att göra korten ännu större så att du kan se de riktigt bra :-) Hihi.Ha det så bra hos din mormor.Kramis!

Simone:Tack....jag hoppas att jag kan ta det som en komplimang.