Friday, September 19, 2008

Show and Tell - Musik

Fredag igen och dags för ett nytt tema.Jag kommer från Kinnekulle men hittar inget musikmässigt (ni kan få höra lite ljud från tävlingarna på Kinnekulle Ring istället).

Från Orust hittar jag inget heller,som skulle passa.Det jag tänkte på finns inte med.Jag skulle vilja spela upp "Än doftar Havet" som handlar om Bohuslän och som sjungs av Andres Estetche.

Från Merritt Island finns heller ingen musik som jag kan hitta,däremot annat roligt.Å andra sidan har jag egentligen inget som förknippar med dessa ställen då det gäller musik.
Men däremot finns det en artist och en låt som jag då aldrig kommer att ledsna på.Jag läste någonstans att den skulle lika gärna kunna vara nationalsången,och det vore inte fy skam.
Så håll till godo!

Önskar en trevlig helg!

14 comments:

Victoria said...

Jaha, nu har jag både haft gåshud på hela kroppen och dessutom lipat. TACK så jättemycket, då! ;o)
Den här låten är verkligen bäst.
Kram och trevlig helg!/Vic

Fritt ur hjärtat said...

HAHAHA!!! Med din inledning var jag säker på att Lundells Öppna landskap skulle dåna! Ut kommer Tommy. Jo jag älskar också den här och Tommy, vill du ha lite sklvaller?! Han skall ha barn med sin nya fru, hon heter Lotta är 38 och från Uddevalla där hon i många år var spinnledare på Friskis precis som jag. SÅ lite färskt skvaller på köpet!

Annika said...

Nog är han bra!!! OCH den här låten är verkligen MÄKTIG!!!
KRAMAR!!!

Petchie75 said...

Åh, Cecilia, jag sitter också här med gåshud och tårar i ögonen precis som Victoria!! Jag älskar musiken från Chess - tänk att ABBA-killarna lyckades ändra musikstil så radikalt :-)
Stor kram och trevlig helg!!
PS Och jag älskar dessutom Öppna landskap trots att Annika hatar den så mycket, hi hi!

Anne said...

Åh, jag ryser i hela kroppen. Så mäktig och helt underbar! Jag blev riktigt känslosam av den här låten och Tommys stämma.
Öppna landskap är också bra!

Anonymous said...

JA de är verkligen ett mäktigt alster! Önskar dig en trevlig helg!

Ulrika said...

Tommy har en helt fantastisk röst, och man kan lyssna om och om igen... Lycka till med allt!

nina said...

Jag säger som alla andra, gåshud så det sjunger om det. :-)

Och jag gillar också Öppna landskap... och de flesta andra svenska sånger. Man blir ju lätt sån i utlandet. ;-)

Desiree said...

Denna känner jag igen. Den är fin! Ha en skön helg.

zanza67 said...

Hoppas ni har en trevlig helg där över oxå. Tack för fint inlägg...
Krama allihopa...

Jemayá said...

Vilken härlig låt, ger också en finlanssvensk rysningar :). Hälsningar från Österbotten! Ulla

Cecilia said...

Victoria:Ja det var ju inte meningen att få dig att börja gråta,men jag kan förstå varför.
Hoppas att du mår bra nu!
Kram

Simone:Haha.Jo jag har sett på dig Blogger sida om dig själv att du tycker om Tommy.Jag läste för ett tag sedan att de skulle ha barn.Vet lite om henne,att hon är från Uddevalla och att hon är lärare (eller nåt sånt) men jag visste inte att hon varit spinnledare.Jag brukade ha väldigt bra koll på Tommy,han har varit min idol i många år.....det får bli ett inlägg tror jag.

Annika:Ja visst är den mäktig.Jösses.
Kramar!

Petra:Jag tycker också väldigt mycket om Öppna Landskap,den är fin.Så med tanke på vad jag skrev så förstår jag varför Simone trodde att det var den som skulle komma.Jag har sett konsert versionen av Chess ett par gånger och den var så suverän.
Kram!!

Anne:Ja jag ledsnar aldrig på den.Den får en känslosam.

Barbamorsan:Jag håller med dig!

Ulrika:Tack så mycket!!

Nina:Ja precis,man blir lätt sån i utlandet.Här går diverse svenska sommarlåtar på högvarv just nu och ibland suckar man djupt och blir nästan melankolisk.

Desiree:Ja visst är den fin

Zanza:Jag känner precis som du skrev i ditt inlägg....
De kramar tillbaks till dig!!

Ulla: Det är väldigt mycket rysningar i luften,åtminstone var det uppenbarligen så i fredags.Hihi

Anonymous said...

Från Orust hittar jag inget heller?

Vad ar det for fel med "handelseman flink" eller "maj pa malon"? Hoppas att du far en bra fredag. Kram Vickan i england, men fran den stora on i vast- orust.

Cecilia said...

Vickan:Hum ja det var ju just det att jag hittade inget på Youtbe med Handelsman Flink eller Maj på Malö.Det var min första tanke men det fanns inget konstigt nog.
Trevlig Fredag till dig.
Kram!