Wednesday, September 3, 2008

No see you

USA måste vara hemlandet för ogräsmedel,och alla andra dessa medel som finns.Men samtidigt förstår jag att det måste användas.Vi använder gift i trädgården men som enbart tar död på det som skall dö (fast ibland dör inte ens det).Så det är inte farligt för människor och andra djur.Här finns så gott om buggar av alla dess slag,myror och gud vet allt.Skulle vi inte göra något åt det så skulle de äta upp vår gräsmatta underifrån,vilket har hänt på några ställen ändå.

Ett tag så hade vi en hel arme´ med myror inne på kvällarna,på diskbänken och i diskmaskinen.Men de har vi stoppat då vi såg varifrån de kom.Spelade ingen roll hur rent det än var i köket så nog sjutton fanns de på plats,och värst var det då det hade regnat.

Sen då för några veckor sedan så kom ju så Fay och efter henne har det exploderat med mosquitos åtminstone där det är stillastående vatten för de stackarna som fortfarande har översvämningar.Det är sagt att Brevard county är ute med mosquito kontrollen varje dag och kör både med bilar och helikoptrar.Vi har dock varken sett eller hört de så ofta.Men igår körde de med både och och det var förståeligt för FY vad det var mycket elände i luften.
Eländet som inte försvinner förrän om ett tag är små pytte djur som heter "No See Em´"..haha väldigt finurligt namn.Man ser de verkligen inte,inte förrän man känner att de sitter på en och biter.Eländiga saker.Men de försvinner när det inte är så hett tydligen.

Sen kan man ju säga som min mamma döpte om de till "No See You".

5 comments:

Annika said...

Usch ja, det där med myggorna...Jag tycker myggen här är så lömska. Plötsligt har man blivit biten, man märker inte när dom kommer.
Och för att inte tala om alla andra märkliga insekter...Vi dras också med myror. Orkin har varit här tom men jag tycker inte att det verkar hjälpa nämnvärt.
Kram!!

Petchie75 said...

Usch, inte kul med en massa skadeinsekter men jag förstår att de frodas i de här fuktiga och varma klimaten. No see em har jag inte hört talas om men kanske det var sådana som bet oss i Virginia - det kliade som bara den men jag såg inga mygg!
Håller tummarna att Hanna inte hälsar på hos er och att resten av orkansäsongen blir lugn - men än så länge verkar det ju inte bli så... Efter Hanna & Ike kommer Josephine!

Millan said...

Ah usch och fy for sma rackare som bits o ar allmant otrevliga!! Jag avskyr mygg och andra knott och det kan forsta en sommarkvall for mig eftersom jag vet att jag dagen efter kommer vara som ett enda stort myggbett. Bade jag och Ben blir illa bitna och far stora svullnader over kroppen av myggbett. usch! Fast i somamr har jag knappt sett ett enda mygg. De har val tyckt att det varit for kallt och regnigt ;-).

Marianne said...

Ja man blir tokig av de där små odjuren ibland. Speciellt när de letar sig in i huset. Utomhus är en sak, även om det är trist, men inomhus ...

Har har vi också små äckliga knott som bits utan att man märker det. Men det går upp och ner i olika perioder. Ett tag är det myggsäsong, sedan blir det knottsäsong, och då kommer minimyrsäsongen, som följs av myggor, sedan ...

Ibland tycker jag att fåglar borde nöja sig med fågelfrö så att vi kunde utrota alla äckeldjur ; )

Hoppas nu att alla orkaner håller sig borta från er!

Cecilia said...

Annika:Ja de kan väl tala om att de kommer åtminstone så man vet när det sticker till.Tråkigt det där med Orkin och att det inte verkar fungera.Ja här finns onekligen många konstiga insekter.

Kram!!

Petra:Ja det låter som no see em,för man ser verkligen inte skymten av dem.Den där Ike är inte att leka med,hoppas att han snurrar runt i Atlanten där det inte finns några folk.Usch.

Millan:Ja det är väl enda fördelen med regn och blåst,att myggen inte trivs heller.Det är så tråkigt vad de förstör.

Marianne:Ja alltid är det säsong för något uppenbarligen.Här skall det förhoppningsvis lugna ner sig om ett tag.Igår var det riktigt skönt ute på kvällen tack vare att de hade varit ute och sprutat kvällen innan.Jag hörde bara en mygga och annars brukar det vara tusen.