Friday, September 26, 2008

Show and Tell - Väggar

Vart tar dagarna och veckorna vägen? De bara rusar i väg i full fart.
Nu var det återigen dags att visa lite kort och den här gången är det på Väggar.
Jag har återigen tänkt att nu skall jag vara duktig med kameran under veckan.Men jag får skämmas lite grann.
Min tanke var att åtminstone ta kort på nån vägg utanför hemmet och i sädana fall välja företagets väggar....men nej i det här inlägget blir det bara hemmts väggar ni får se tyvärr.


En liten blandning av olika färger har vi på väggarna i huset,men det är meningen att allt skall matcha så därför kanske färgerna är lika varandra (ifall ni undrar).Här har vi så snäckor som vi har värmeljus på (tyvärr alldeles för sällan då vi inte sitter här på kvällarna).Annars lyser den upp väldigt fint.





Här har vi så en sovrumsvägg med två av mina absoluta favorit tavlor som är med från Sverige.




Här är Väggen där lilla T sover vid den här stora tavlan ,som är fin om man inte har en blixt som förstör motivet.



Här har vi så E´s sänggavel med två av Lasse Åbergs tavlor. Återigen ett lite misslyckat foto som är taget i all hast.Grejen som hänger intill gardinen är för att snurra ner "stormshutter".



Här har vi så väggen som vi nog ser mest av i det här hushållet eftersom TV´n står där.Återigen snäckor där vi har värmeljus.

Kanske inte ett jätte givande inlägg om väggar men men......Jag får återkomma med fler väggar då vi målat färdigt huset och kanske göra ett hemma-hos-reportage.

Önskar er Alla en trevlig fredag och en trevlig helg!!

7 comments:

Annika said...

Helt klart inte så lätt det här väggtemat, precis som du så gjorde jag också mitt inlägg i en hast.
Klart ni måste ha lite snäcktema på väggen nere i Florida, det är gjutet!
Och alla sverigetavlor bara måste få vara med.

Kramar o trevlig helg!!

Petchie75 said...

Visst känns det tryggt när man kan hänga upp tavlor hemifrån - man behöver nog en bit av Sverige på väggarna när man bor utomlands.
Det skulle vara kul att se mer från ert hem men ni tänker alltså måla om snart?
Trevlig helg!
KRam

Anne said...

Hade du inte skrivit det så hade jag inte förstått att snäckorna på väggarna är lyktor man kan ha värmeljus i. Väldigt fina! Jag kan tänka mig att det blir ett väldigt mysigt sken, bra att de är så högt upp på väggen också för då kan ni i alla fall ha ljus på där utan att småttingarna stjälper omkull lyktorna. Era sovrumstavlor känner jag igen, har sett de motiven i Sverige. De är väldigt rogivande, finns ju flera sorter i den serien (eller vad jag ska kalla det för). Trevlig helg Cecilia!!! Kram!

Cecilia said...

Annika:Ja Per fick pippi på både palmer och snäckor,hade jag inte hejdat honom så hade vi säkert bott i ett hus belamrat med sånt.Lagom är nog.Men visst är det självklart att det skall få vara med.
Trevlig helg!!
Kramar

Petra:Ja vi håller på och målar om både på insidan och utsidan av huset men nån gång borde vi bli färdiga så att jag kan visa hur vi har det.
Trevlig helg i PR.
Kram

Anne:Egentligen vet jag inte om de är till för värmeljus men det är väldigt fint att använda de till det.Ja vi har några till tavlor i den serien men de har inte kommit upp ännu...men det kommer.
Trevlig helg!

Kram

Marianne said...

Visst är Åbergs tavlor fina! Jag hade stora sådana, men numera har sonen dem. Det ska bli spännande att se hemma-hos-reportage sedan när ni är färdiga med allt målande och fixande. Ska väl göra någonting sådant jag också.

Kram!

Anonymous said...

Hemma hos repotage blir kul ser fram emot det ;)

Cecilia said...

Marianne och Barbamorsan:Ursäkta sent svar på kommentarerna från er.Skall försöka få till ett hemma hos-reportage framöver efter allt pysslande här hemma.
Snart fredag igen!!